معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

 به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " محمد علی طالبی"،چهارشنبه شب، 15 مرداد در سالن "فرهنگاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم بزرگداشت اولین سالگرد درگذشت استاد لاری پور، ارتباط موثر استاد حسین لاری پور با همه سنین و همه گروه های هنری و تجربه ای که در نهایت سخاوتمندی از سوی ایشان به نسل جوان منتقل شده است را از ویژگی هایی بر شمرد که نشان دهنده جلوه های انسانی در وجود هنرمندان این دیار است و این را کمک کننده به پیوند بیشتر و بهتر این استاد با جامعه دانست

"محمد علی طالبی" با بیان اینکه به طور طبیعی برگزاری یادواره هایی از این دست، فرصتی برای تذکر به خودمان و یاد کردن از بزرگانی چون استاد لاری پور است، گفت: این مراسم ها همچنین فرصتی برای ترویج جلوه های والای اخلاقی هنرمندان ما است.

وی، با تعمیم این ویژگی به مرحوم لاری پور، وقت شناسی، نظم، احترامی که ایشان برای سایر هنرمندان قائل بودند و همچنین اعتقاد این مرحوم به کار گروهی را از جمله مواردی عنوان کرد که همه اینها نشان دهنده روحیه عالی انسانی در وجود این هنرمند است.

طالبی با اشاره به شناختی که از این زنده یاد دارد و تعاریفی که از اطرافیان شنیده است، ایشان را فردی برجسته به لحاظ هنری و قابل احترام از نظر اخلاق دانست و همه اینها را دلیلی دانست که اکنون پیش از اینکه هنر و تخصص این استاد به یاد ما بیاید، ویژگی های والای انسانی ایشان در خاطرات ما زنده شود.

وی، حاضرین در مراسم یادواره استاد حسین لاری پور را یاران، همراهان و شاگردان ایشان خطاب کرد و با گرامی داشتن یاد این مرحوم در نخستین سالگرد درگذشت ایشان، از زحمات برگزار کنندگان و خانواده استاد که این مراسم با شکوه را بر پا داشتند تشکر کرد.

رییس شورای اطلاع رسانی استان یزد اظهار امیدواری کرد که این فضایل مقدمه ای باشد برای شناخت بیشتر استاد، و سپس از احساس خود درباره ایشان اینگونه گفت: احساس من این است که ایشان خیلی زود از میان جامعه هنری ما رفتند.

این مقام مسئول، این یادواره را فرصتی برای شناخت استاد لاری پور و ادای دین ما به امثال لاری پور ها دانست و گفت: امروز امثال لاری پور ها بسیار هستند. از این رو، ما باید قدر دان آنها بوده و با ذکر اخلاق نیکوی آنها، عرصه هنر را انسانی تر و اخلاقی تر کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که با برگزاری این یاد واره ها، فرصتی فراهم شود که استان یزد در آینده سخن های بسیاری در عرصه هنر برای گفتن داشته باشد و امثال لاری پور های بیشتری نیز به جامعه هنری کشور تقدیم کند.

وی گفت: شاید این یادواره ها فرصتی باشد برای شناخت بیشتر ما و هنرمندان که برای چاپ و انتشار آثار استاد نیز هم گام باشند.

گفتنی است، نخستین یادمان استاد حسین لاری پور، شاعر و نقاش برجسته این دیار،  برگزار شد و در این مراسم که با حضور شاگردان، یاران و همراهان این زنده یاد کلید خورد، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و مشاور استاندار در امور فرهنگی و ارتباطات نیز حضور داشتند.