گفت و گو با طراح جوان خانه سنتی یزد در نمایشگاه

یکی از زیبایی های حضور روستاییان یزد در نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان در نمایشگاه بین‌المللی تهران که بسیار مورد توجه قرار گرفته خانه سنتی روستایی یزد در فضای باز نمایشگاه است.

طراح این اثر زیبا یک جوان ۱۸ساله یزدی است که گفت و گوی کوتاهی با وی داشتیم.
علی دهقان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:در حال حاضر در رشته گرافیک هنرستان هنرهای زیبای یزد در حال تحصیل هستم.
وی افزود:سه سال است در حوزه طراحی با پدرم که دکوراتور شبکه تابان است همکاری می کنم و این کار سوم من است.
این طراح جوان یزدی گفت:بعد از اعلام استانداری مبنی بر ساخت یک ماکت از خانه روستایی برای نمایشگاه تهران کار طراحی را انجام دادم و سپس با پدر برای نصب به تهران آمدم.
دهقان درباره دیگر کارهای خود در این حوزه اظهار کرد.اولین بار کار طراحی یک خانه سنتی برای نمایشگاه کیش و دومین بار در همین نمایشگاه تهران برای میراث فرهنگی انجام دادم.
وی درباره فعالیت های جانبی خود گفت:فعالیت در حوزه مداحی که باجدیت پیگیر آن هم هستم در مسابقات پوسترسازی نیز مقام دوم استان را کسب کردم.
خانه سنتی روستایی استان یزد در محوطه فضای باز نمایشگاه در کنار خانه های روستایی استانهای خوزستان و کرمانشاه مورد استقبال مردم و مسؤلان قرار گرفته است.
نخستین نمایشگاه توانمندی های روستاییان کشور با محور تولید بر پایه اقتصاد مقاومتی از روز ۱۴مهرماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران آغاز به کار کرده است.
استان یزد در سالن ۲۶با ۱۰غرفه از ۱۰شهرستان و یک خانه سنتی روستایی در فضای باز نمایشگاه آثار روستاییان استان را به نمایش گذاشته است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات