پیام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد؛ به مناسبت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی

مهندس ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد، در پیامی ۵ دی ماه روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی را گرامی داشت.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، متن پیام بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«پنجم دی ماه» سالروز زلزله دلخراش بم است که در آن هزاران نفر از هموطنان عزیزمان را از دست دادیم و با وجود گذشت ۲۰سال از آن حادثه حزن آور همواره یاد و خاطره آن عزیزان در اذهان باقیست.

نامگذاری ۵ دی ماه درتقویم کشورمان به نام «روزملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» به دلیل اهمیت مسأله مخاطرات طبیعی در کشور است.

با توجه به حادثه خیزی کشور و استان یزد، این مناسبت فرصت مغتنمی است تا با مروری بر توانمندی های ملی و استانی زمینه های کاهش خطر پذیری، پیشگیری و آمادگی عموم و انسجام دستگاه های اجرایی را فراهم نمائیم.

حوادث متعدد به وقوع پیوسته در کشور و استان درسال های اخیر، لزوم ارتقای فرهنگ ایمنی جامعه از طریق: آموزش، مانور، مطالعات جامع خطرپذیری، تجهیز امکانات، بهره گیری از فناوری های نوین، تشکیل بانک های اطلاعاتی تخصصی مدیریت بحران، توسعه سیستم های اطلاع رسانی و هشدار و پایش، تدوین دستورالعمل ها و اجرای آنها، نظارت برساخت و سازها، ظرفیت سازی نهادی و نیروی انسانی، بکارگیری تجهیزات و ابزارهای لازم، اتخاذ سیاست های راهبردی و انجام سایر اقدامات متناسب و مورد نیاز در راستای رسیدن به اهداف مدنظر را مورد تاکید قرار می دهد.

اینجانب از فرصت پیش آمده استفاده و ضمن گرامی داشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی از تلاش های اعضای ستادهای پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شهرستان ها، نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی، تشکل های مردم نهاد و داوطلبین، سایر دستگاه ها، خبرنگاران و اصحاب رسانه و همیاری عموم مردم عزیز استان و توجه خاص مقامات محترم کشوری و لشکری به استان یزد، تشکر و قدردانی می نمایم.

امیداست تلاش‌های همه عزیزان و انجام اقدامات لازم در راستای اجرای قانون مدیریت بحران کشور، سایر اسناد ملی و استانی مرتبط و تصمیمات متخذه مدیریت بحران در سطوح مختلف منجر به انجام موثر ترین راهکارها در مراحل اساسی و چهارگانه مدیریت بحران به ویژه مراحل اولیه آن گردیده و بستر کاهش ریسک بلایا، مدیریت بهینه مخاطرات و زندگی ایمن‌تر برای عموم را فراهم نماید.
توفیق همه عزیزان در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از درگاه خداوند متعال مسألت دارم.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات