معاون عمران و توسعه امور شهري وزارت كشور:

هويت تاريخي و اسلامي در شهر يزد حفظ‌ شده است

معاون عمران و توسعه امور شهري وزارت كشور در ديدار با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد گفت: خوشبختانه در شهر يزد هويت ايراني، تاريخي و اسلامي حفظ‌شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، روز پنج‌شنبه 14 آبان ماه نشست مشترك معاون عمران و توسعه امور شهري و مديركل دفتر فني و برنامه‌ریزی عمراني وزارت كشور، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد و مديركل دفتر شهري و شوراهاي استانداري با شهردار و اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد در هتل ارگ يزد برگزار شد.
معاون عمران و توسعه امور شهري وزارت كشور در اين جلسه اظهار داشت: توجه به مسائل شهري و معماري ايراني-اسلامي همواره مورد تأکید مسئولان ارشد نظام بوده است و دولت تدبير و اميد در همين راستا توجه به هويت تاريخي شهرهاي كشور را در اولويت برنامه‌های خود قرار داده است.
«هوشنگ خندان‌دل» ادامه داد: در استان يزد نيز در دو سال گذشته براي حفظ و احياء بافت تاريخي اين استان توسط استانداري يزد اقدامات خوبي صورت گرفته است و امروز معاونان هماهنگي امور عمراني استانداری‌های كشور در يزد در كنار هم جمع شده‌اند تا ضمن مشاهده بافت تاريخي يزد اتفاقات خوبي را براي كشور در حوزه حفظ آثار تاريخي رقم زنند.
وي بابیان اينكه در جريان كامل مشكلات شهرهاي كشور قرار دارد افزود: ما اميدواريم از طريق بودجه كشور و ماليات بر ارزش‌افزوده سوخت مبلغ 6 ميليارد و 500 میلیون تومان در اختيارمان قرار گيرد تا بتوانيم شرايط مناسب‌تری را براي شهرداری‌ها فراهم کنیم.
خندان‌دل تصريح كرد: اصلی‌ترین مأموریت ما در معاونت عمران و توسعه امور شهري وزارت كشور اين است كه ناوگان حمل‌ونقل عمومي از قبيل اتوبوس‌رانی و تاكسيراني را بهسازي و نوسازي کنیم و تجهيزات سخت‌افزاری سازمان‌های آتش‌نشانی را فراهم كرده و ارتقاء دهيم.
معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور در پايان سخنان خود گفت: سال گذشته مبلغ بيش از 200 ميليارد تومان به 90 شهر كشور در قالب يارانه بلیط اتوبوس‌رانی داخل شهري كمك شد كه اميدواريم اين حمايت در سال جاري افزايش يابد.
در ادامه اين جلسه معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد اظهار داشت: خوشبختانه تعامل، هماهنگي و همكاري خوبي بين دستگاه‌های استان در حوزه مديريت شهري وجود دارد.
«سيد محمدرضا سید حسینی» با اشاره به درخواست اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد براي الحاق شهر حميديا به شهر يزد تصريح كرد: شوراي اسلامي و شهرداری‌های يزد و حميديا در اين زمينه نسبت به يكديگر تعهداتي داشته‌اند كه اگر به اين تعهدات عمل نمايند استانداري يزد اين آمادگي را دارد پرونده را تا رسيدن به نتيجه مطلوب پيگيري کند.
گفتني است در ابتداي اين نشست مشترك شهردار و برخي از اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد به ارائه گزارشی در مورد اقدامات شهرداری و شورای شهر یزد پرداختند.
 

Jalsksjhdshshshshssm 1.jpg Jalsksjhdshshshshssm 2.jpg Jalsksjhdshshshshssm 3.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات