لزوم توجه ویژه مسولان به بانوان در کارآفرینی روستایی

سرپرست غرفه اردکان در نمایشگاه روستاییان تهران در برنامه پیشخوان صبح شبکه خبر گفت: مسوولان در بحث کارآفرینی در روستاها به بانوان توجه ویژهای داشته باشند.

خانم رضوان فرجاد از ایجاد روستا مهدها در روستاهای استان یزد که بالاتر از 500 نفر جمعیت دارند برای ایجاد اشتغال بانوان به عنوان مربیان مهد خبر داد.
کار آفرین شهرستان اردکان و روستای ترک آباد درباره فعالیت خود در زمینه کارآفرینی گفت: در روستای ترک آباد با ایجاد یک کارگاه قالی بافی که 30 نفر از بانوان در آن شاغلند و کنم.
وی افزود:در زمینه کارگاه پشتی دوزی و تهیه گیاهان دارویی فعالیت می کنم. در کارگاه پشتی دوزی برای 5 بانو و در کارگاه تولید داروهای گیاهی نیز برای 100 نفر کارآفرینی شده است.
فرجاد درباره انگیزه فعالیت خود افزود: با توجه به این که عضو شورای روستا هستم و به خاطر دور بودن خانم های روستایی از شهر تصمیم گرفتم برای بانوان در روستا ایجاد اشتغال کنم.
این کارآفرین برتر استان یزد درباره وضعیت تسهیلات دریافتی گفت: برای کارگاه قالی بافی با کمک کمیته امداد و بخشداری تسهیلات گرفتیم اما در زمینه گیاهان دارویی نتوانستیم تسهیلات بگیریم.
۱۵ مهرماه به نام روز روستا نام گذاری شده است، ۲۳میلیون ایرانی در روستا زندگی می کنند که ۳۰ درصد جمعیت کشور است.
به مناسبت روز روستا نمایشگاه محصولات و توانمندی های روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی تا 17 مهرماه درمحل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران دایر است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات