با اجرای طرح مشاركت مردم در راه‌اندازی واحدهاي توليدي؛

فرصت مناسبي براي توسعه روستاها فراهم‌شده است

دولت تدبير و اميد با اجرای طرح مشاركت مردم در راه‌اندازی واحدهاي توليدي در روستاها، فرصت مناسبي را براي توسعه روستاها فراهم‌ کرده است تا گام‌هایی ارزشمند در اين زمينه برداشته شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري، روز پنجشنبه 26 شهريورماه در نشست آموزشي و مشورتي طرح مشاركت مردم در راه‌اندازی واحدهاي توليدي در روستاها و توسعه روستايي، با اشاره به اجراي این طرح در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: دولت يازدهم با اجراي اين طرح گام‌های ارزشمندی در راستاي توسعه روستاها و اقتصاد پايدار در مناطق محروم برخواهد داشت.
"هادي مقيمي" بابیان اينكه مقام معظم رهبري در باب توسعه روستاهاي كشور تأكيدات فراواني داشته‌اند، افزود: در اجراي اين طرح دولت تدبير و اميد با پرداخت تسهيلات ارزان‌قیمت به مردم روستاها در راه‌اندازی واحدهاي توليدي مستقر در روستاها مشاركت و از سرمایه‌گذاری مردم حمايت می‌کند.
وي از آغاز عمليات اجرايي سه واحد مشاركت مردمي در شهرستان مهريز و يك پروژه در شهرستان تفت خبر داد و تأکید کرد: شايسته است فرمانداران، بخشداران و دهياران استان در ماه‌های آينده در اجراي طرح مشاركت مردمي در راه‌اندازی واحدهاي توليد مستقر در روستاها همكاري جدي داشته باشند.
"مقيمي" مردم روستاهاي استان يزد را مردمي سخت‌کوش، زحمت‌کش، قانع و صبور دانست و گفت: در روستاهاي استان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالايي براي اجراي اين طرح وجود دارد و روستائيان اين استان موجب رونق و پايداري كوير شده‌اند.
مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه توسعه روستا پايه و ركن اصلي توسعه كشور است، اظهار داشت: طرح مشاركت مردم در راه‌اندازی واحدهاي توليدي در روستاها اولين و تنها طرحي است كه توجه ويژه به موضوع اشتغال پايدار در روستاها دارد.
"مقيمي " در پايان سخنان خود بابیان اينكه هرکجا نظام جمهوري اسلامي ايران به مردم اعتماد كرده در اجراي برنامه‌ها موفق بوده است، اظهار اميدواري كرد: روستاهاي استان يزد بتوانند با حمايت همه‌جانبه مسئولين استان در اجراي اين طرح موفق و الگويي براي ساير روستاهاي كشور باشد.


نقش مهم زنان در توسعه پايدار روستاها


در ادامه اين نشست آموزشي مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري به نقش مهم زنان در توسعه پايدار روستاها اشاره كرد و گفت: مسئولين استان يزد در دولت تدبير و اميد به ارتقاء مشاركت اجتماعي زنان روستايي توجه ویژه‌ای داشته‌اند.
"فخرالسادات خامسي هامانه" بابیان اينكه روستاهاي استان يزد از پتانسيل بالايي در حوزه‌های مختلف برخوردار هستند، تصريح كرد: در روستاهاي يزد دختران و زنان فارغ‌التحصیل دانشگاهي و تحصیل‌کرده فراواني حضور دارند كه بايد از اين ظرفيت ارزشمند به نحو مطلوب استفاده شود.
گفتني است در پايان اين جلسه هر يك از حاضران در نشست آموزشي سؤالات خود را در مورد نحوه اجراي طرح مشاركت مردم در راه‌اندازی واحدهاي توليدي در روستاها مطرح كردند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات