معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي:

راه توسعه روستاها مشاركت و توانمندسازي مردم است

معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: يكي از بهترين نوع تعاونی‌ها در كشور، شركت تعاوني دهیاری‌ها است كه در مشاركت و توانمندسازي مردم در روستاها نقش مهمي را بر عهده‌دارند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز یک‌شنبه سوم آبا ن ماه، نشست هم‌اندیشی بخشداران و مديران عامل شركت تعاونی‌های دهياران استان با حضور معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري، فرماندار يزد و مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مدیرعامل شركت توزيع برق استان در سالن كنفرانس شركت توزيع برق استان برگزار شد.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين جلسه ضمن تسليت ايام شهادت حضرت امام حسين (ع) اظهار داشت: بخشداران به‌عنوان نقاط كانوني توسعه منطقه‌ای در استان‌ها و كشور نقش بسيار تأثيرگذاري دارند و شركت تعاوني دهیاری‌ها می‌توانند با همكاري شايسته بخشداران استعدادهاي هر منطقه را در قالب يك تشكل منسجم شناسايي و شكوفا کنند.
«سید حمید كلانتري» افزود: تعاونی‌های دهیاری‌ها موجب هم‌افزایی، پيشرفت و توسعه كشور هستند و بدون شك تنها راه توسعه پايدار روستاها توانمندسازي مردم است.
وي تصريح كرد: اين توانمندسازي مردم منجر به مشاركت مؤثر آن‌ها می‌شود و با اين مشاركت و تعامل بسياري از مشكلات روستاها قابل‌رفع و حل خواهد بود.
كلانتري ادامه داد: ضروری‌ترین نياز جامعه امروز ما ارتقاء فرهنگ كار جمعي و گروهي در اجتماع است و يكي از وظايف مهم دولت در مقابل مردم اين است كه ضمن توانمندسازي ملت، آن‌ها را در امور مشاركت دهد و نقش مردم را جايگزين نقش خود در پروژه‌ها و برنامه‌ها کند.
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: خوشبختانه دولت تدبير و اميد نگاه ویژه‌ای به روستاها و برون‌سپاری فعالیت‌های خود به بخش خصوصي و شرکت‌های تعاوني داشته و ايجاد توسعه و اشتغال پايدار در روستاها را در دستور كار و اولويت برنامه‌های خود قرار داده است.
وی خاطرنشان كرد: داشتن برنامه هدف محور می‌تواند تعاوني دهیاری‌های استان را در پيشبرد برنامه‌های اجتماعي، فرهنگي و اقتصادی‌شان موفق کند و دولت يازدهم نيز از اين طرح‌ها و برنامه‌ها به شيوه تعاوني استقبال می‌کند.
وي در پايان سخنان خود تأكيد كرد: تعاونی‌های دهیاری‌های استان در طرح‌ها و برنامه‌های خود توسعه خدمات نيكوكارانه و جذب كمك خيرين را در دستور كار خود قرار دهند و با تبليغات و اطلاع‌رسانی مناسب، مردم را براي مشاركت در پروژه‌های روستايي ترغيب کند.


شرکت تعاونی دهیاری ها در توسعه کشور نقش آفرین هستند


فرماندار يزد نيز در اين جلسه ضمن تسليت ايام عاشوراي حسيني اظهار داشت: شركت تعاوني دهیاری‌ها و شوراهاي شهر و روستا با توجه به اينكه از بدنه مردم تشکیل‌شده‌اند می‌توانند در توسعه كشور بسيار نقش‌آفرین باشند.
«محمود شاكري شمسي» بر ارائه تسهيلات و تجهيزات سخت‌افزاری به تعاونی‌های دهیاری‌های استان تأكيد كرد و اظهار اميدواري كرد: بحث آموزش در اين حوزه با جديت تمام موردتوجه قرار گيرد.
در ادامه اين نشست هم‌اندیشی هرکدام از بخشداران و مديران عامل شركت تعاونی‌های دهیاری‌های استان به بيان دیدگاه‌ها و مشكلات خود در حوزه روستايي پرداختند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه نیز مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد به ایراد سخن پرداخت که مشروح آن در خبر تکمیلی ارائه خواهد شد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات