مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری یزد:

توسعۀ روستایی و ساخت‌وساز شهری در بافق بیانگر تدبیر است

محمود شاکری شمسی در سفر به شهرستان بافق و نشست با اعضای شورای شهر این شهرستان که با هدف طرح و بررسی مسائل شهرستان بافق تشکیل ‌شد، توسعۀ روستایی و ساخت‌وساز شهری در بافق را بیانگر تدبیر و عقل همگرا در برنامه‌ها و سیاست‌های این شهرستان دانست.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مسئولان ارشد استان و شهرستان بافق با شورای شهر این شهرستان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری، سرپرست فرمانداری بافق و اهالی شورای شهر این شهرستان در محل فرمانداری بافق برگزار شد.
«محمود شاکری شمسی» با بیان اینکه دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری متولی امور شوراها و روستایی است، گفت: در زمینۀ شهرداری ها به ویژه شهرداری بافق اتفاقات خوبی در چند سال گذشته افتاده است.
مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری ادامه داد: خوشبختانه نگاه بیرونی به شهرستان بافق حاکی از عقل همگرا و تدبیر است و مبلمان شهری، ساخت و ساز و موضوع شهری نیز به گونه‌ای در این شهرستان شکل گرفته که حاکی از همین است.
شاکری‌شمسی بیان کرد: در سال 95 با توجه به بند «و» تبصره 6،  بحث ایستگاه آتش نشانی شهرستان بافق را تکمیل خواهیم کرد و تجهیز موضوع آتش‌نشانی‌ها در اولویت دولت قرار گرفته است.
وی در مورد خرید امکاناتی ازجمله ماشین با تجهیزات کامل نیز بیان کرد که تمهیداتی اندیشیده شده تا پایان سال جاری این امکانات فرآهم شود.
مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری دربارۀ تأمین قیر شهرستان بافق گفت: نزدیک به 500 تُن قیر در دو نوبت به این شهرستان تخصیص داده شده که کمک بسیاری به چهره و آبادانی شهر خواهد کرد.
به گفتۀ شاکری‌شمسی، در بحث اشتغال و موضوع روستاها، خوشبختانه دولت تدبیر و امید به‌ویژه حوزه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، سه راهبرد در نظر گرفته شده است.
وی راهبرد نخست را صندوق کارآفرینی امید بیان کرد که مبنا را مشارکت مردم قرار داده تا افرادی که با اختصاص وام‌هایی با سه درصد بهره قرار است کارآفرینی کنند و افزود: در یزد پیگیری‌ها مؤثر بوده و اکنون بعضأ در شرف تخصیص وام است.
مدیرکل دفتر امور شهری، روستایی و شوراهای استانداری موضوع دوم را وام هایی با کارمزد هشت درصد از طرف بانک سینا بیان کرد که تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری و بنیاد علوی و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم منعقد شده که سهم یزد دو برابر شده است.
وی اظهار خرسندی کرد: با پیگیری‌ها این میزان افزایش داده شود و گفت: تسهیلات صندوق کارآفرینی امید سومین راهبرد است که در این راستا طرحی عنوان شده که مشارکت دهیاری‌ها را خواهد داشت و دهیاری‌ها نیز می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
شاکری‌شمسی تصریح کرد: به نظر می‌رسد با این چند مورد و تلاش مسئولان استان، فضا برای بخش خصوصی فرآهم و رونق خوبی در بخش روستایی ایجاد شود.
گفتنی است در این نشست اعضای شورای شهر بافق مسائل شهرستان را بیان کردند و استاندار یزد نیز سیاست‌های استان در قبال این مسائل و رویکردهای مدنظر را تشریح کرد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات