مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري خبر داد:

تأسيس شوراي مشورتي توسعه در روستاهاي استان يزد

مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد از تشكيل 21 شوراي مشورتي توسعه در روستاهاي استان در آينده اي نزديك خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، روز يك شنبه سوم آبا ن ماه، نشست هم انديشي بخشداران و مديران عامل شركت تعاوني هاي دهياران استان با حضور معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري، فرماندار يزد و مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مدیرعامل شركت توزيع برق استان در سالن كنفرانس شركت توزيع برق استان برگزار شد.
«هادي مقيمي» در ابتداي اين جلسه ضمن ارائه گزارشي از وضعيت شركت تعاوني دهياري هاي استان گفت : با عملكرد خوب اين شركتهاي تعاوني در سال گذشته، شركت تعاوني دهياري هاي شهرستان هاي اردكان و ميبد به ترتيب موفق به كسب رتبه اول و پنجم كشوري شدند و با اجراي طرح مشاركت براي واحدهاي توليدي در روستاها، پويايي واقعي را در روستاهاي استان شاهد هستيم.
مقيمي ادامه داد: خوشبختانه روستائيان استان يزد در نخستين نمايشگاه كشوري «روستا، كانون توليد و ارزش آفريني» در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران حضوري مؤثر داشتند و توانستند توانمندي هاي خود را به مردم ساير استانها معرفي کنند.
وي همچنين از تأسيس 21 شوراي مشورتي توسعه در روستاهاي هر بخش از شهرستانهاي استان يزد در آينده اي نزديك خبر داد و تصريح كرد : با عنايت به نگاه ويژه استاندار محترم یزد و مسئولان ارشد استان به حوزه روستايي، ايجاد اشتغال پايدار و ایجاد واحد های توليدی كم آب خواه را براي روستاها برنامه ريزي كرده ايم و سند توسعه روستاهاي استان يزد نيز در حال تدوين است.
مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري يزد اظهار داشت: تقويت ارتباط با نخبگان در روستاها، فعال كردن كميته اشتغال روستائي، پيگيري افزايش منابع درآمدي روستاهاي استان و پيگيري افزايش امكانات رفاهي، آموزشي و بهداشتي روستائيان از جمله مهمترين برنامه هاي حوزه روستايي در سال 94 مي باشد.
مقيمي افزود: توسعه و تقويت برنامه هاي گردشگري در روستاها، تكميل پوشش بيمه روستائيان، پيگيري تخصيص تسهيلات مناسب و كارگشا در زمينه بهبود معيشت مردم در روستاها، ساماندهي ماشين آلات عمراني به دهياري ها و تكميل طرح هاي روستايي استان از ديگر برنامه هاي دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري در سال جاري است.
گفتني است در ادامه اين نشست هم انديشي هر كدام از بخشداران و مديران عامل شركت تعاوني هاي دهياريهاي استان به بيان ديدگاهها و مشكلات خود در حوزه روستايي پرداختند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات