معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد:

با همگرايي مديران استان مي توان از ركود اقتصادي گذر كرد

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در آيين گراميداشت و معارفۀ مديركل امور مالياتي استان گفت: گذر از گردنه هاي سخت ركود و شرايط بد اقتصادي در استان يزد، با همگرايي و كوشش مديران در همة رده ها امكان پذير مي شود.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، روز يكشنبه 23 آبان ماه آيين گراميداشت و معارفه مديركل امور مالياتي استان يزد با حضور معاون سازمان مالياتي كشور و هيئت همراه، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مديركل امور اقتصادي و دارايي استان و مديران و مسئولان استاني در سالن همايش هاي اداره كل امور مالياتي استان برگزار شد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار در اين آيين با اشاره به شرايط ركود اقتصادي در كشور گفت: در شرايطي كه اقتصاد ما به سمت اقتصاد بدون نفت حركت مي كند، مديريت درآمدهاي مالياتي داراي اهميت فراواني است.
«سيدمحمدرضا سيدحسيني» افزود: پس از تحريم ها شرايط اقتصادي به سختي گريبان كشور را گرفته و اداره كشور  با درآمد مالياتي، آن هم در شرايطي كه توليد كننده با ركود روبرو شده است، كار بسيار حساس، سخت و با مسئوليت پذيري بالايي به شمار مي رود.
وي يادآور شد: با توجه به اين كه ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي از موضوعات پراهميت در دولت تدبير و اميد است، مديران مجموعه امور مالياتي بايد با ارائه راهكارهاي مؤثر بتوانند ناهماهنگي و شرايط سخت بين ركود و دريافت ماليات را كنترل كنند و اقداماتي مؤثر براي تامين درآمد استان انجام دهند.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد در پايان سخنان خود با بيان اين‌كه استان يزد، استاني صنعتي و توليدي و همواره يكي از پايه هاي اساسي توليد در كشور بوده است، گفت: براي اينكه استان يزد بتواند در اين مسير با قدرت پيش برود، بايد با كمك يكديگر همة ظرفيت هاي استان را به كار گيريم.


طرح جامع مالياتي كشور به زودي پياده سازي مي شود


معاون سازمان مالياتي كشور نيز در بخش ديگري از اين آيين گفت: بررسي تاريخ اقتصادي دنيا نشان مي دهد، تنها سيستم هاي اقتصادي در دنيا ماندگار و پايدار بوده كه توانسته اند به شكل مناسب منابع زوال ناپذير ماليات را جايگزين روش هاي نا كارآمد كنند.
«نادر جنتي»  افزود: با توجه به سرعت رشد فناوري در دنيا، هركشوري نتواند خود را با اين رشد همراه سازد نسبت به پيشرفت سايرين عقب مانده و يا شكست مي خورد.
جنتي يادآور شد: طرح الكترونيك جامع نظام مالياتي كشور براي همسو شدن با پيشرفت هاي دنيا و دستيابي به بانك جامع اطلاعاتي و نيز آگاهي از فعاليت هاي اقتصادي برنامه ريزي شده است.
معاون سازمان مالياتي كشور در پايان سخنانش مشكل اصلي براي برقراي توازن مالياتي در كشور را نبود اطلاعات درست دانست و افزود: با اجراي طرح جامع نظام مالياتي كشور زمينه برقراري ارتباط به صورت آنلاين با همه دستگاه هاي اجرايي ايجاد مي شود و به سمت دريافت ماليات عادلانه تر حركت مي كنيم.
گفتني است در اين آيين از كوشش هاي 6 سالۀ «سيدرضا نوربخش» تقدير و «منوچهر اسدي» به عنوان مديركل امور مالياتي استان يزد معرفي شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات