الکترونیکی بودن احراز هویت رای‌ دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: احراز هویت رای‌دهندگان برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در تمام حوزه‌های انتخابیه استان الکترونیکی و با ارائه کارت ملی یا شناسنامه انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز همانند دوره قبل انتخابات بصورت نیمه مکانیزه خواهد بود به این صورت که احراز هویت رأی دهندگان بصورت الکترونیکی و با استفاده از دستگاهای احراز هویت انجام می شود و بعد از احراز هویت فرآیند اخذ رای بصورت نوشتن تعرفه کاغذی خواهد بود.

وی افزود: درحوزه فناوری اطلاعات و نحوه برگزاری انتخابات بر اساس ماده ۱۹ قانون انتخابات شهروندان می توانند با ارائه یکی از دو مدرک شناسایی از قبیل کارت ملی و یا شناسنامه در انتخابات رای دهند.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد در پایان با اشاره به اینکه دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت به منظور بالا بردن امنیت و سلامت انتخابات مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: استفاده از این دستگاه ها موجب پیشگیری از تخلفاتی مانند استفاده از شناسنامه و کارت ملی افراد فوت شده و افراد دیگر   میشود‌.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات