تجلیل برترین‌های بسیج در جشنواره مالک اشتر درمیبد

جشنواره‌ای که هرساله باهدف معرفی فرماندهان و مسئولان برتر در رده‌های مختلف، توسعه فرهنگ شایسته‌سالاری، ایجاد زمینه تعالی بخشی سازمانی و ایجاد یکپارچگی و همسویی در بین سطوح مختلف سپاه برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، این جشنواره امسال هم به همت ناحیه مقاومت بسیج و دبیرخانه این جشنواره درمصلی آیت‌الله اعرافی میبد برگزار شد.

سرهنگ دوم هادی برزگر جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد گفت: اولویت سپاه شایسته‌سالاری است تا زمینه پرورش افراد مستعد در این نیرو تربیت شوند.

برزگر بابیان اینکه این جشنواره هرساله به تجلیل از بهترین‌های بسیج در سطح فرماندهان، شوراها حوزه‌های مقاومت بسیج، فرماندهان پایگاه‌ها و اعضای شورای پایگاه‌ها و فعالیت بسیج می‌پردازد گفت: امسال به‌ویژه نیروهایی که به‌صورت شبانه‌روزی در ایام کرونا و در طرح رزمایش کمک‌های مؤمنانه و طرح واکسیناسیون سردار سلیمانی تلاش داشتند تجلیل شدند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج میبد افزود: این حرکت‌ها و سیاست‌ها چراغ راهی برای آینده بسیج در سال جاری خواهد بود.

برزگر تصریح کرد: امروز 150 نفر از بسیجیان که در پایگاه‌های مقاومت و محلات در بخش‌های عملیاتی، دفاعی، امنیتی، محرومیت‌زدایی، رزمایش‌های کمک مؤمنانه، گشت‌های محله محور، شبکه تربیتی صالحین و اردوهای جهادی در سال گذشته فعالیت داشتند تجلیل شدند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 23 نفر هم به جشنواره استانی راه یافتند.

 حجت‌الاسلام کریم بیکی نماینده ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان در این مراسم گفت: شما بسیجیان نمونه بارز مردان مردی‌اید که 8 سال دفاع مقدس را به پیروزی رساندند.

وی با اشاره به جایگاه نیروهای مسلح به‌ویژه افسران جنگ نرم گفت: نیروهای نظامی و مسلح ما باید در کلام امیرالمؤمنین علی (ع) سنجیده شود.

حجت‌الاسلام کریم بیکی بابیان اینکه نیروهای مسلح منهای خدا هیچ است تصریح کرد: اگر در دفاع مقدس جوانان و نوجوانان ما حماسه آفریدند به خاطر ایمان عمیقشان به ائمه معصومین و خدا بود.

وی گفت: از اول انقلاب تا امروز جریان استکبار چهارده جنگ و برنامه را از ترور گرفته تا کودتا و براندازی علیه نظام به کار گرفتند اما در تمام این برنامه‌ها شکست خوردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه الغدیر استان افزود: دلیل همه این شکست‌های استکبار، حرکت ما به اذن الله بود بنابراین امروز معنویت در فرماندهان نیروهای مسلح و بسیجیان بجوشد چراکه نیروی بسیج باید دیوارهای محکمی برای جامعه اسلامی باشد.

فرماندارمیبد هم در این جشنواره با اشاره به جایگاه بسیج در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی گفت: امروز برای آبادی کشور نباید نگاهمان به بیرون از کشور باشد.

حسین فلاح بابیان اینکه هنر بسیج حضور در عرصه‌های نو و عبور از بحران‌هاست افزود: بسیج چه در ظاهر و چه در عمل باید الگو برای جامعه باشد و درصحنه‌های مهم فرهنگی و تربیت اجتماعی در جامعه نقش‌آفرین باشد.

اجرای سرود از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.