برگزاری مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی درمیبد

به مناسبت ارتحال جان‌سوز آیت‌الله حسن‌زاده عاملی مراسمی از سوی دفتر امام‌جمعه و فرماندار و ناحیه مقاومت بسیج درمصلی آیت‌الله اعرافی شهرستان میبد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، حجت‌الاسلام اخلاقی از اساتید حوزه علمیه میبد در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های این عالم برجسته دینی گفت: مرحوم علامه حسن‌زاده آملی از ابتدا با جدیت و اشتیاق تحصیل را شروع کردند و این اشتیاق فراگیری علوم و تعلیم و تربیت تا آخر عمر با او بود.

این استاد حوزه افزود: ایشان بسیاری از علومی که امروز در حوزه‌ها مرسوم نیست در حد اعلا با آن آشنا بود و علوم و فنون ادبیات، منطق، فلسفه، ریاضیات، هیئت، نجوم، تفسیر، فقه و حدیث از این باب هستند.

حجت‌الاسلام اخلاقی گفت: مرحوم آیت‌الله حسن‌زاده از مظهر اساتیدی چون علامه طباطبایی بهره برده بودند و درکنارمسائل علمی، به سلوک معنوی و تهذیب نفس و مباحث عرفانی هم عنایت داشتند.

وی تصریح کرد: ایشان عالمی به‌تمام‌معنا انقلابی بودند که از خرداد سال 42 به امام و انقلاب و نهضت او اعلام وفاداری کردند و در دوران انقلاب همواره حامی امام و انقلاب بودند.

حجت‌الاسلام اخلاقی گفت: آیت‌الله حسن‌زاده، حمایت‌های بی‌دریغی هم نسبت به مقام معظم رهبری داشتند و ایشان را پرچم‌دار اسلام ناب محمدی در دوران معاصری می‌دانستند.

روضه‌خوانی و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.