با حضور فرماندار اردکان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان چهارمین جلسه ستاد تسهیلات سفر ویژه نوروز ۹۵ در فرمانداری شهرستان اردکان با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

 

فرماندار  اردکان در این جلسه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) از حضور مردم در انتخابات ۷ اسفند به‌عنوان حماسه‌ای پرشور و پرابهت یادکرد و افزود: مردم شهرستان اردکان هم‌پای دیگر هم‌وطنان در سراسر کشور مثل همیشه حضور پرشوری را نشان دادند که آمار ۸۰ درصدی مشارکت اردکانی‌ها نشان از پای‌بندی آنان به‌نظام و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران دارد.

 

«حسین اسماعیلی» در ادامه ضمن تشکر از شهرداری اردکان که در امر اطلاع‌رسانی و تبلیغات در زمان انتخابات، امکانات مناسبی را فراهم نمود؛ خاطرنشان کرد: از هیئت‌های اجرایی، نظارت و نمایندگان خود در پای صندوق‌های رأی و همچنین مسئولان فعال در انتخابات شهرستان تشکر می‌کنم که توانستند انتخابات را در کمال صحت، آرامش و سلامت برگزار نمایند و ان‌شاءالله به‌زودی از برگزارکنندگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

 

وی با ابراز امیدواری از این‌که که شاهد سالی خوب با برنامه‌ریزی برای مردم و مسافرین نوروزی باشیم افزود: مردم در انتخابات کار خود را انجام داده‌اند و ما مسئولان نباید در این برهه از زمان شیرینی حضور را با تصمیمات عجولانه تلخ کنیم.

 

فرماندار اردکان با اشاره به برخی بداخلاقی‌ها در زمان تبلیغات نامزدها اظهار داشت: فضای باز انتخابات در برهه‌ای از زمان تا جایی پیش رفت که منجر به تخریب‌ها و بداخلاقی انتخاباتی شد که تمامی موارد در ستاد اجرایی و نظارت انتخابات ثبت و بررسی گردید.

 

اسماعیلی به ظرفیت‌های شهرستان اردکان در حوزه گردشگری اشاره کرد و افزود: اینک که سال ۹۵ به نام سال خوش‌آمد گویی به یزد نام‌گرفته است و با توجه به این‌که اردکان به‌عنوان پهناورترین شهرستان استان است؛ باید نهایت استفاده را از ظرفیت‌های گردشگری موجود بکنیم چراکه سه مسیر ورودی استان یزد در محورهای تهران، چوپانان و طبس به یزد از اردکان می‌گذرد.

 

وی افزود: البته نباید فراموش کرد که مجموع ورودی‌های زیاد استان به‌ویژه مسیر طبس به یزد از حادثه‌خیزترین مسیرها است که این مسئله نیز نیاز به برنامه‌ریزی استانی و کشوری دارد.

 

فرماندار اردکان در ادامه افزود: به‌زودی برنامه‌های سفر رئیس محترم دولت و هیئت همراه اعلام می‌شود که امیدواریم حضور ارزشمند ریاست محترم جمهور و هیئت دولت را در شهرستان اردکان نیز داشته باشیم.

 

اسماعیلی از شهرستان اردکان به‌عنوان کریدر شمال به جنوب کشور یادکرد و خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا با امکانات خوب، برنامه‌ریزی منسجم و با نهایت دقت و استفاده از همه امکانات، میزبانی مناسبی را برای مسافران نوروزی که از مسیر پرتردد اردکان گذر می‌کنند داشته باشند.

 

فرماندار اردکان با تأکید بر این‌که مسیرهای بین‌راهی که مسافرپذیرند باید از امکانات مناسبی برخوردار باشند افزود: امیدواریم بخشداران محترم توجه بیشتری به استراحتگاه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی داشته باشند چراکه دور بودن از مرکز شهرستان، نباید دلیلی بر بی‌کیفیتی و عدم ارائه خدمات باشد.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان از تکمیل پروژه ورودی شهر اردکان از مسیر شمال توسط شهرداری تا پایان سال خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه پروژه ورودی شهر که سال‌هاست به آن توجهی نشده برای سال جدید آماده بهره‌برداری است و جاذبه ورودی شهر تکمیل خواهد شد.

 

فرماندار اردکان افزود: نحوه اطلاع‌رسانی در خصوص جاذبه‌های تاریخی اردکان باید به‌گونه‌ای باشد که شهرستان اردکان پررنگ معرفی شود و به نحو باشکوهی به معرفی شهرستان اعم از روستاها، شهرها، بخش‌ها و آثار موجود در آن‌ها پرداخته شود.

 

وی بار اصلی خدمت‌رسانی به مسافرین نوروزی را بر دوش شهرداری اردکان دانست و خاطرنشان کرد: خداوند را شاکریم که در یک سال گذشته با مدیریت و تلاش بی‌دریغ شهردار شهابی‌زاد شاهد تغییرات اساسی در چهره شهر ازجمله ایجاد پروژه‌های عمرانی و طرح‌های مهمی درزمینهٔ مبلمان شهری هستیم که این امر در جذب گردشگر و مسافرین نوروزی تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

 

فرماندار اردکان مشکلات اقامتی شهرستان را مسئله‌ای مهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد مسئله اقامت گردشگران در شهرستان اردکان با بهره‌برداری از هتل پنج ستاره و چندین اقامت‌گاه در بافت تاریخی مرتفع خواهد شد که ان‌شاءالله با مشخص شدن تکلیف طرح پردیسان نیز این دغدغه به‌کلی از بین خواهد رفت.

 

در ابتدای این جلسه مشتاقیان دبیر ستاد تسهیلات نوروزی در اردکان با اشاره به اهمیت تشکیل این ستاد در ارائه خدمات مطلوب به مسافرین نوروزی خاطرنشان کرد: ستاد مرکزی خدمات سفر به استناد مصوبه ۹۲ هیئت‌وزیران جهت توسعه گردشگری داخلی از نوروز ۹۳ فعالیت خود را آغاز نموده است که در طول سال نیز به ارائه خدمات می‌پردازد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان اردکان با اشاره به اهداف این ستاد در کشور افزود: برنامه‌ریزی و ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران، اجرای سیاست‌های کلی و برنامه‌های ابلاغی ستاد مرکزی، اطلاع‌رسانی به گردشگران، استخراج و پردازش آمار و اطلاعات شهرها بخشی از فعالیت‌های این ستاد است که با برنامه‌ریزی در این مسیر می‌توان در جذب مسافر و گردشگر و رونق صنعت توریسم گام مثبتی برداشت.

 

وی زمان اجرای طرح ستاد هماهنگی تسهیلات نوروزی را از تاریخ ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین عنوان کرد و اظهار داشت: ستادهای اجرایی خدمات سفر به‌منظور توسعه گردشگری داخلی، ارتقاء خدمات سفر و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب در جهت رفاه حال مسافران و گردشگران کمیته‌های مختلفی را مشخص می‌کند.

 

مشتاقیان با برشمردن برخی از مصوبات جلسات گذشته این ستاد خاطرنشان کرد: محورهای گردشگری در شهرستان اردکان در جلسات گذشته مشخص و محل استقرار ایستگاه‌های خدمات سفر پیش‌بینی‌شده است که علاوه بر آن چندین نمایشگاه در چند نقطه شهرستان برای معرفی سوغات و همچنین اماکن تاریخی و تفریحی اردکان در نظر گرفته‌شده است.

 

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردکان مجموع ظرفیت شهرستان برای اسکان مسافرین نوروزی را شانزده هزار نفر شب عنوان کرد و افزود: پایگاه‌های نظامی و انتظامی و همچنین سازمان جمعیت هلال‌احمر و بیمارستان‌ها و شورای حل اختلاف ویژه نوروزی نیز آمادگی خود را برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی اعلام کرده‌اند و تا جلسه نهایی این ستاد دیگر بخش‌های اصلی این ستاد نیز وظایف محوله را دریافت و ابلاغ خواهند نمود.

 

شهردار اردکان نیز در این جلسه گفت: اقدامات سخت‌افزاری چون ترمیم مسیرهای شهری، رنگ‌آمیزی و مرمت پارک‌ها تماماً انجام‌شده است و مسیرهای گردشگری مرمت کامل شده استوی ادامه داد: ایستگاه‌های ورودی شهر به دو گروه انجمنی واگذارشده و آموزش‌های لازم داده‌شده است. همچنین در بحث بافت تاریخی، نورپردازی کف بافت تاریخی صورت گرفته است.

 

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند.