در نشستی که با حضور رئیس، مسئولان دانشگاه شهید صدوقی یزد، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار اردکان برگزار شد بر ضرورت نزدیک نمودن طب نوین و طب سنتی ایرانی تأکید و راهکارهای عملی آن موردبررسی قرار گرفت.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای دانشکدهٔ طب سنتی اردکان گفت: انتظار از طب سنتی این است که کار علمی و شایسته مبتنی بر تجارب گذشتگان و علوم و طب نوین را انجام دهد. محمدرضا تابش افزود: هم‌اکنون ۲۵ درصد از معالجات درمان در سطح جهان بر اساس طب سنتی کشورها صورت می‌گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بسیار بر اشاعه طب سنتی و ایرانی تأکید دارند و قوانین بالادستی هم بر این موضوع تصریح دارند.
 
دکتر تابش به ظرفیت‌های خیرین در شهرستان جهت اشاعه طب سنتی ایرانی اشاره کرد که مغفول مانده و افزود: تقابل بین طب سنتی و طب نوین معنا ندارد. مردم به آموزه‌های طب سنتی ایرانی و تأثیر آن اعتقاددارند و باید این اعتقاد مردم را دریافت.
 
معاون آموزشی دانشگاه هم در این نشست گزارشی از موقعیت کنونی پروژه جدید دانشکده طب سنتی ایرانی ارائه کرد و اعلام داشت: دانشکده طب سنتی ایرانی اردکان، سومین دانشکده طب ایرانی کشور است که تاکنون هفت نفر متخصص طب سنتی ایرانی از این دانشکده فارغ‌التحصیل شده‌اند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه هم در این نشست گفت: به‌منظور ارتباط بیشتر طب نوین، طب سنتی ایرانی و نزدیک نمودن هر چه بیشتر پزشکان و متخصصین به طب ایرانی، بخش بستری طب ایرانی و سلامتکده طب سنتی ایرانی در بیمارستان‌های شهید رهنمون و شهید صدوقی راه‌اندازی شده است.
 
پروژه جدید دانشکده طب سنتی ایرانی در زمینی به مساحت سه هزار و ۸۰۰ مترمربع در سه‌طبقه و با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است./ وب‌دا