فرماندار اردکان در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر، فرارسیدن روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت و از مسئولان آموزش عالی شهرستان خواست فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و گفت‌وگو در دانشگاه‌ها را با جدیت پی‌گیری نمایند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان متن پیام بدین شرح است:
به نام خدا
 
شانزدهم آذر نقطه عطف جنبش دانشجویی و روز بزرگداشت سه شهید والامقام دانشجو و گرامیداشت همه دانشجویان آزادی‌خواه و ظلم‌ستیز ایران اسلامی است.
 
دانشجویان، قشر فرهیخته، آگاه و پرانرژی جامعه ما هستند که در سراسر تاریخ به پشتوانه نیروی جوانی و حس حقیقت‌طلبی، همواره در صف اول مبارزه با استکبار و استبداد حاضر شده‌اند و به همین دلیل سمبل و نمادی از مبارزه در راه وطن و نظام قلمداد می‌شوند.
 
این‌جانب فرارسیدن روز دانشجو را به همه دانشجویان آگاه کشور تبریک عرض نموده و امیدوارم همچنان با حرکت در چارچوب‌های قانون، روحیه حق‌طلبی و پرسشگری را در خود تقویت نموده و بیش از پیش در راستای سربلندی کشور عزیزمان تلاش نمایند.
 
همچنین به مسئولان تمامی واحدهای آموزش عالی مؤکداً توصیه می‌نمایم در راستای فرمایشات صریح مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر لزوم گسترش فرهنگ نقد و پرسشگری، ایجاد و تقویت کرسی‌های آزاداندیشی و بیان اندیشه‌های دانشجویان را با جدیت بیشتر پی‌گیری نموده تا بار دیگر شایستگی این شهرستان برای عنوان پایتخت «گفت‌وگو» مسجل شده و همه دانشگاه‌های کشور با الگوگیری از این حرکت، فعالیت‌های مشابهی را آغاز نمایند.
 
هادی مقیمی
فرماندار شهرستان اردکان