در پایان نشست فعالان رسانه با فرماندار اردکان:

فرماندار اردکان در ادامه نشست خبری روز یکشنبه خود با فعالان رسانه، پس از پاسخ به سؤالات، برخی شبهات، اتهامات و مسائل که در فضای رسانه‌ای شهرستان مطرح شده را نیز شفاف‌سازی کرد.

 

مشروح مطالب منتشر شده در کانال‌ها و موضع فرماندار اردکان در این‌خصوص در زیر می‌آید:

 

تکمیل آلبوم خاطرات آقای فرماندار!

فرماندار اردکان درباره ادعای یکی از کانال‌های خبری مبنی بر این‌که «ماحصل همه گزارش‌های یومیه چیزی نیست جز هزاران تصویر از شرکت در مراسمات و سخنرانی روزهای مناسبت تقویمی!» گفت: اکانت‌های اینستاگرام، تلگرام و غیره حساب‌های شخصی هستند و حساب‌های کاری، اطلاع‌رسانی و عملکرد فرمانداری نیز قبل از این اطلاع‌رسانی شده و مستقل فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر شخصی نیاز به اطلاع از عملکرد و سایر موارد کاری دارد به جای مراجعه به حساب شخصی فرماندار باید به کانال‌های رسمی، سایت و غیره فرمانداری مراجعه کند. در ثانی با مراجعه به اینستاگرام شخصی دیگر مسئولان استان نیز مشاهده می‌شود که فعالیت‌های روزمره و روزنوشته‌های شخصی‌شان اطلاع‌رسانی می‌شود نه عملکرد. لذا طرح این مباحث ورود به حریم شخصی و به دور از ادب و اخلاق است.

 

سفر استاندار بدون حضور مسئولان دیگر شهرستان

کانال دیگری دلایلی برای عدم دعوت از سایر مسئولان شهرستان در اولین بازدید استاندار به اردکان برای استقبال مطلبی نوشته بود که هادی مقیمی به آن واکنش نشان داد و گفت: این سفر با توجه به به اینکه ایشان فرصت کوتاهی داشتند و قصد عزیمت به شهر دیگری را داشتند و مدت کوتاهی در اردکان توقف داشتند؛ حسب دستور ایشان صرفاً برای زیارت قبور مطهر شهدا و آیت‌الله خاتمی (رحمت‌الله علیه) و دیدار با امام جمعه محترم برنامه‌ریزی صورت گرفت. همین مسئله چه‌قدر بی‌اخلاقی شد و تهمت‌های ناروا به فرمانداری زده شد! من در ۸ سال دولت قبل پذیرفتم مسئولیتی نداشته باشم تا امروز بتوانم حرف بزنم. امروز هم اگر سکوت می‌شود برای حفظ آرامش در جامعه است. برخی رسانه‌ها گمان نکنند این سکوت، نشانه حقانیت گفته‌های آنان است. علاوه بر آن اگر قرار باشد مدام به مطالب موهن و کذب برخی رسانه‌ها پاسخ داده شود فرصتی برای انجام وظایف وجود نخواهد داشت.

 

برخورد زشت با کارمند جانباز و پدر سرباز مدافع حرم

«برخورد زشت با کارمند جانباز» نیز یکی دیگر از مطالبی بود که فرماندار اردکان در خصوص آن توضیح داد. مقیمی گفت: بنده خود جانبازم. در ۱۲ سالگی وارد بسیج شدم. در ۱۴ سالگی برای اولین بار به جبهه رفتم. ۵ بار مجروح شدم و در ۱۳ عملیات شرکت کردم. فکر نمی‌کنم برای اثبات وفاداری‌ام به نظام و جانبازان نیاز به توضیح بیش‌تر باشد. آن اتاق فکری که برخی را هدایت می‌کند پایش حتی یک روز به جبهه نرسیده است. اما در زمینه مسائل کاری تصمیم‌گیرنده نهایی خود بنده هستم. داستان از این قرار است که یک کارمند در بخشداری عقدا نامه‌ای به من نوشت و گفت پست کارشناس‌مسئول فلان کارمند، پست سازمانی من و حق من است. بنده بررسی کردم و دیدم حق با ایشان است. به کارمند دیگر گفتم باید بروید بخشداری عقدا به‌جای ایشان. آن همکار محترم عازم سفر حج بودند به درخواست خودشان انتقال به بخش عقدا به تعویق افتاد؛ اما پس از بازگشت همچنان در چندین نوبت اصرار داشتند در اردکان فعالیت کنند که با مخالفت بنده مواجه شد. لذا هیچ‌گونه برخورد تند و زشت زننده با ایشان صورت نگرفته و کسانی که با ایشان ارتباط دارند می‌توانند درستی این ادعا را بررسی کنند. این حق در قانون برای فرماندار ذکر شده و با نظر فرماندار، کارمند در هر مکانی که وی تشخیص دهد باید فعالیت کند. ارتباط دادن این مسئله به شهدای عزیز مدافع حرم عین بی‌تقوایی است. این اتهامات ذهن مردم را مسموم می‌کند و لذا باید رسانه‌ای که این اقدام زشت را انجام داده آن را جبران کند.

 

سفر هند با هزینه صنایع؟

کانال خبری دیگری در مطلبی مدعی شده بود که «فرماندار اردکان با حمایت مالی یکی از صنایع به سفر هند رفته است.» هادی مقیمی در توضیح این مطلب ضمن تکذیب ادعای مطرح‌شده گفت: با استفاده از مرخصی و با طی مراحل اداری و درجریان‌گذاشتن استاندار و حراست استانداری به‌صورت خانوادگی سفری به هند داشتیم. فولادی که شخصاً با پی‌گیری تعطیل کرده‌ام و ۳ میلیارد هزینه برای تجهیز کارخانه به وی تحمیل شده و یک‌سال از تولید عقب افتاده؛ چرا باید هزینه سفر بنده را بپردازد؟!... این سفر با هزینه شخصی انجام شده و هیچ رسانه یا فردی حق ندارد به حریم خصوصی افراد در زمان مرخصی اداری وارد شود. امیدوارم کانالی که به دروغ این اتهام را وارد کرده به نحو مقتضی جبران نماید و بدیهی است اینجانب در دفاع از حقوق خویش و خانواده و با هدف نهادینه‌شدن اخلاق رسانه‌ای این موضوع را با جدیت دنبال خواهم کرد.

 

خرید خودرو با برداشت بودجه دهیاری رباط؟

اتهام «خرید خودرو با بودجه دهیاری رباط پشت‌بادام» آخرین موضوعی بود که هادی مقیمی به تشریح آن پرداخت. برخی رسانه‌ها نوشته بودند که این خودرو با بودجه دهیاری رباط و از پول مردم تهیه شده و در نامه‌ای به استاندار یزد از وی خواسته‌اند که این خودرو را سوار نشود. فرماندار اردکان در این باره گفت: دفتر اداره کل روستایی استان در زمان تصدی من به عنوان مدیرکل امور روستایی، یک خودروی پژو مدل ۸۲ برای مأموریت‌های اداری داشت. در حالی که برای سفرهای کاری شاید تا دورافتاده‌ترین روستاهای استان این خودرو مناسب نبود. یک شخص حقیقی که پیمانکار یکی از معادن بزرگ بافق است و از از زمان مسئولیت بنده در معاونت فرمانداری بافق از دوستان من بود؛ در یکی از سفرها از من پرسید که چرا برای مأموریت به روستاها خودروی بهتری تهیه نمی‌کنید؟ گفتیم که اعتباری برای این‌کار وجود ندارد. به سبب رابطه‌ای که داشتیم؛ ایشان گفت می‌خواهم یک خودرو به شخص شما هدیه بدهم. در حالی که می‌توانستم سند آن را به نام خود ثبت کنم و هیچ‌کس هم ادعایی نداشته باشد؛ درخواست کردم که نامه‌ای تهیه کند و صورتجلسه رضایت و موافقت هیئت‌مدیره این شرکت خصوصی را برای اهدای این خودرو ارسال نماید. این کار انجام شد و در پاسخ به نامه وی، طی نامه رسمی با سربرگ استانداری اعلام کردم که این مبلغ را به حساب دهیاری رباط واریز نماید. ماشین توسط دهیاری و به نام دهیاری و از محل آن مبلغ اهدایی خریداری شده و سازمان بازرسی و استانداری نیز بررسی کرده‌اند و مغایرتی با قانون نداشته است. این‌ها بی‌اخلاقی است که چندین نوبت به آن دامن زده شده است...