در بازدید وزیر نیرو از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردکان
همزمان با هفته‌ی دولت، صبح امروز وزیر نیرو به همراه استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی با حضور در اردکان از محیط تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان بازدید کرد.
 
«حمید چیت‌چیان» در این بازدید ضمن تأکید بر تقویت مشارکت مردمی برای تأمین نیازهای توسعه‌ای کشور افزود: دولت تدبیر و امید مردم را به این مشارکت دعوت کرده است.
 
وزیر نیرو با اشاره به اهمیت اجرای طرح فاضلاب شهر اردکان، این پروژه را برای مردم و منطقه مهم و ارزشمند خواند و افزود: دولت تدبیر و امید در نظر دارد کارهایی که تاکنون به عهده دولت بوده است را با مشارکت مردم به پایان رساند و این طرح نیز با مشارکت بخش خصوصی در مدت‌زمان کوتاهی به نتیجه خواهد رسید که برای مردم منطقه ارزشمند می‌باشد.
 
چیت‌چیان خاطرنشان کرد: منابع و توانایی‌های دولت برای تأمین نیازهای توسعه‌ای محدود است و افزود: وقتی توانایی و منابع مردم با دارایی‌های دولتی همراه شود، توانایی عظیمی‌ ایجاد خواهد شد و این، موضوع مهمی است که از سال‌های گذشته مورد تأکید مقام معظم رهبری قرار داشته و بر آن پافشاری کرده‌اند.
 
وزیر نیرو با بیان این‌که بخش خصوصی هم برای تأمین نیاز خود با دولت مشارکت کرده؛ افزود: این هم‌افزایی از یک طرف نیاز صنعت را تأمین خواهد کرد و از سوی دیگر به منابع دولت کمک می‌شود و در کنار آن، فاضلاب شهر نیز به تفکیک بهداشتی از سطح شهر جمع‌آوری خواهد شد. 
 
وی ادامه داد: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب شهرستان اردکان در صورتی که با اعتبارات دولتی اجرا می‌شد زمانی بیش از 50 برای اجرای آن نیاز بود؛ اما با ورود بخش خصوصی این طرح در طول کم‌تر از 4 سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردکان با تبریک هفته دولت و تقدیر از اقدامات دولت تدبیر و امید، گفت: در موفقیت دولت همین بس که رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای آن در حوزه داخلی و خارجی، ابراز رضایت کرده‌اند.
 
«محمدرضا تابش» افزود: بسیاری از دولت‌مردان در کارهای خود مشی شهیدان رجایی و باهنر را دنبال می‌کنند که از ویژگی‌های این مدیریت، اخلاق، خدمت‌گذاری صادقانه به مردم و تمکین به قانون است.
 
وی با بیان این‌که اردکان قطب سوم تولید فولاد کشور است؛ ادامه داد: سرمایه‌گذاری در طرح‌های عمرانی شهرستان با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.
 
تابش یکی از طرح‌های بزرگ زیرساختی این شهر را ساخت نیروگاه 500مگاواتی برق عنوان کرد و افزود: این نیروگاه همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان افتتاح خواهد شد.
 
نماینده مردم اردکان نتیجه تلاش‌های مسئولان وزارت نیرو و برق منطقه‌ای استان را تولید برق به اندازه 2 برابر نیاز مصرف استان عنوان کرد و افزود: 90 درصد برق مصرفی شهرستان اردکان، 80 درصد برق مصرفی شهرستان میبد و 70 درصد برق مصرفی شهرستان یزد در بخش صنعتی مصرف می‌شود.
 
«مهدی ثابتیان» مجری شبکه فاضلاب‌ شهری شرکت آب و فاضلاب استان یزد هم در این بازدید درباره شبکه جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اردکان توضیح داد.
 
وی گفت: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان اردکان شامل 3 مدول مجهز به فرآیند سیستم لجن فعال با حذف ازت فسفر است که شبکه جمع‌آوری آن 415 کیلومتر است و ظرفیت مدول اول نیز 7800 مترمکعب در شبانه‌روز است.
 
ثابتیان با اشاره به پیشرفت 40 درصدی تصفیه‌خانه افزود: پیشرفت شبکه جمع‌آوری فاضلاب این شهر نیز 75 درصد است.
 
وی اعتبار طرح را هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: اجرای شبکه فاضلاب شهرستان اردکان اولین پیمان به روش بیع متقابل بود که با مشارکت شرکت معدنی چادرملو در حال اجرا است.