مدیرکل استاندارد یزد در اردکان؛

به گزارش اتاق خبر اردکان، محمدحسین ماجدی در دیدار با اعضای نظام مهندسی ساختمان اردکان افزود : نظام مهندسی و سازمان دو بازوی اجرای ساخت و سازهای استاندارد در کشور هستند.
وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات اعضای نظام مهندسی اردکان به عنوان پیشرو و مبتکر در استانداردسازی مصالح ساختمانی و تیرچه و بلوک سیمانی یادآور شد : با واحدهای تولید تیرچه و بلوک سیمانی غیراستاندارد برخورد قانونی خواهد شد.
مدیرکل استاندارد یزد تصریح کرد : نظارت نادرست دستگاه های نظارتی ، کوچک بودن واحدهای تولیدی این فرآورده و نداشتن امکاناتی چون آزمایشگاه و مسئول فنی ، عدم آگاهی و توجه مردم به لزوم داشتن نشان استاندارد و مهمتر از همه وجود کارگاه های تولیدی غیرقانونی، تولیدکنندگان مجاز تیرچه وبلوک سیمانی را هم به دریافت نشان استاندارد ترغیب نکرده است.
ماجدی اظهار کرد : ولی با پیشنهاد اداره استاندارد در داشتن آزمایشگاه و مسوول کنترل کیفیت مشترک برای چند واحد تولیدی تیرچه بلوک سیمانی مجاور خواستار برخورد سازمان نظام مهندسی ، ارگان های مجری چون شهرداری و مسکن و شهرسازی با واحدهای تولید مصالح ساختمان غیراستاندارد شد
رییس نظام مهندسی ساختمان شهرستان اردکان نیز در این دیدار گفت : برای افزایش سطح کیفی ساخت و ساز شهر اردکان دوره های آموزشی ویژه ای برای سازندگان و مجریان سقف تیرچه و بلوک سیمانی برگزار کرده و هر واحدی که در این دوره ها شرکت و نمره قبولی کسب کرده در لیست واحدهای صلاحیت دار ثبت و به مالکین و مراجعین به آن سازمان توصیه می شود .
در استان یزد 47 واحد تولیدی تیرچه بتنی و بلوک سیمانی موفق به دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد شدند، همچنین در شهرستان اردکان 15 واحد تولیدی وجود دارد که 9 واحد آن تاکنون تمدید نکرده اند که فعلا 6 واحد آن معتبر می باشد.
در استان یزد نیز به 26 واحد تولیدی فرآورده های تیرچه بتنی و بلوک سیمانی اخطار داده و نامه رسیدگی به اداره تعزیرات ارسال و پرونده آنها در حال رسیدگی و نسبت به تعطیلی آن واحدها اقدام خواهد شد.a