به دنبال دفع غیراصولی و آتش‌سوزی زباله‌ها در اطراف شهر اردکان، هادی مقیمی فرماندار این شهرستان در نشستی با مسئولان ذی‌ربط در خصوص تکرار چنین حوادثی هشدار داد.

 

فرماندار اردکان گفت: دپوی غیراصولی زباله تهدیدی برای سلامت مردم و باعث آلودگی زیست محیطی است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی روز دوشنبه در نشستی با مسئولان صنایع و بخشداران شهرستان اردکان افزود: انباشت زباله‌های روستاها و شهر و نیز صنایع، احتمال آلودگی زیست محیطی را افزایش می‌دهد و اعتراض مردمی را به دنبال دارد.

 

وی اضافه کرد: انباشت زباله‌ها خطر آتش‌سوزی را به دنبال دارد و باعث به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.

 

فرماندار اردکان با بیان اینکه آلودگی ناشی از آتش‌سوزی خسارتی جبران‌ناپذیر است که خود مشکلات دیگری را به دنبال خواهد داشت؛ اظهار کرد: با مدیریت صحیح بر روی زباله‌ها می‌توان از مواد قابل بازیافت که به عنوان طلای کثیف مطرح است، بودجه لازم را برای مدیریت علمی دفن زباله‌های شهر تأمین کرد.

 

فرماندار اردکان در ادامه از دهیارها درخواست کرد نظارت لازم را بر محل تخیله زباله‌ها داشته باشند و اظهار داشت: زباله‌های شرکت‌های خارج از شهرک صنعتی اردکان نیز توسط دهیاری روستای ترک‌آباد با اخذ قرارداد جمع‌آوری شود.

 

مقیمی افزود: بر روی کلیه خودروهای حامل زباله و نخاله دستگاه مکان‌یاب نصب و این موضوع در نشست شورای حفاظت دادگستری پیگیری و مطرح شود.

 

وی گفت: اداره محیط زیست به صورت ادواری از کلیه مناطق غیرمجاز تخلیه زباله و نخاله بازدید به عمل آورد و با مجوز اداره منابع طبیعی تخلیه نخاله‌ها به مکان دیگری منتقل شود.