فرماندار اردکان در نشست کتاب‌خوان مدیران ادارات:

فرماندار اردکان پیشنهاد داد: مسئولان شهرستان با حضور در اماکن عمومی و مدارس به معرفی کتاب و خواندن آن بپردازند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در نشستی با حضور مدیران و مسئولان ادارات این شهرستان افزود: مسئولان باید نسبت به موضوع کتاب‌خوانی بی‌توجه نبوده و با برنامه‌سازی روی این مسئله بر روی جوان‌ها و مردم تأثیر بگذارند.

 

وی اضافه کرد: اگر همه دستگاه‌ها و نهادها در این حوزه فعالیت و دغدغه داشته باشند؛ شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

 

فرماندار اردکان با بیان این‌که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با ترویج کتاب و کتاب‌خوانی کاهش می‌یابد؛ تصریح کرد: هدف از مطالعه کتاب، تغییر رفتار اجتماعی و حرکت به سمت جامعه‌ای بهتر است تا ضمن داشتن اثرات مثبت برای قشر کتاب‌خوان در فرهنگی‌ترشدن رفتار و زندگی آنان نیز تأثیرگذار باشد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اردکان نیز با بیان این‌که امروز اهمیت مطالعه بر هیچ‌کس پوشیده نیست، افزود: فرهنگ مطالعه در جامعه وجود دارد، اما متأسفانه این فرهنگ میان مردم به عادت تبدیل نشده و اکثر ما در این حوزه سهل‌انگاری می‌کنیم.

 

رقیه کرمانیان اظهار داشت: ازآن‌جاکه فرهنگ، تأثیر بسزایی در فکر و اندیشه افراد دارد باید برای توجه هرچه بیشتر به آن کارهای اساسی و پایه‌ای صورت گیرد.

 

وی گفت: خوشبختانه در فرمانداری اردکان، نشست کتاب‌خوانی برگزار می‌شود و همکاران با مطالعه کتاب و معرفی آن زمینه فرهنگ‌سازی کتاب‌خوانی را مهیا می‌کنند.

 

معاون فرماندار از تمام مدیران دستگاه‌ها درخواست کرد که ساعتی از روز را برای معرفی کتاب توسط کارکنان‌شان در نظر بگیرند تا این فرهنگ نهادینه شود.

 

در پایان این نشست اشرف تقدیری کتابدار اردکانی به معرفی کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول‌شین پرداخت.