فرماندار اردکان در نشست کارزار رسانه‌ای مبارزه با مصرف شیشه گفت: پای‌بندنبودن به هنجارهای اجتماعی سبب بروز آسيب‌های اجتماعی است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی در این نشست که با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اردکان، معاون پیش‌گیری اداره کل بهزیستی استان و جمعی از مسئولین شهرستان در محل فرمانداری اردکان برگزار شد؛ پایین آمدن سن مصرف و گرایش نسل جوان به سمت مواد مخدر، به‌ویژه مواد مخدر صنعتی را نگران‌کننده خواند و افزود: این مسئله، خسارات روحی و جسمی جبران‌ناپذیری را به شخص و جامعه وارد می‌کند.

 

وی نسل جوان را سرمایه‌ها و آینده‌سازان جامعه دانست و خاطرنشان کرد باید سیاست‌گذاری بهزیستی و کلیه نهادهای ذی‌ربط، در جهت تقویت اطلاع‌رسانی در خصوص باورهای اشتباه مصرف‌کنندگان به‌ویزه نسل سوم متمرکز شود.

 

حسین اسماعیلی، نهادهای اجتماعی نظیر خانواده و مراکز علمی را تأثیرگذارترین جوامع در توسعه یا پیش‌گیری از معضل اعتیاد برشمرد و گفت: از طریق ترویج برنامه‌های پژوهشی و علمی در این نهادها، می‌توان باورهای غلط را از جامعه زدود.

 

رئیس شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، ضمن قدردانی از عملکرد نیروهای امنیتی و قضایی در برخورد با این مقوله، اقدامات فرهنگی و علمی در خصوص معضل مواد مخدر را دارای اولویت خاص دانست و بر ضرورت عملکرد رسانه‌ای و بمباران تبلیغاتی علیه مصرف مواد مخدر صنعتی به‌خصوص «شیشه» تأکید کرد.

 

در ادامه، معاون پیش‌گیری اداره کل بهزیستی استان یزد نیز با اشاره به باورهای اشتباه رایج در بین مردم و مصرف‌کنندگان مواد مخدر صنعتی، اعتیادآور نبودن مواد صنعتی، کم‌خطربودن مصرف این مواد، ایجاد انرژی مضاعف، ایجاد آرامش و افزایش تمرکز را از مهم‌ترین این باورها عنوان نمود و افزود: آمارهای تکان‌دهنده‌ای در این‌خصوص وجود دارد که برای مقابله با آن، باید بسیج عمومی صورت گیرد.

 

صادقی‌پور گفت: در برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در استان، کمپین مبارزه با مصرف شیشه به‌مدت ۹ روز به اجرا درمی‌آید و در این مدت، از تمامی امکانات رسانه‌ای برای آگاهی‌بخشی به مردم استفاده خواهد شد.

 

وی افزود: پس از اجرای کارزار رسانه‌ای، دوره‌های آموزشی مداوم را در خصوص مضرات و خطرات مصرف شیشه برگزار و نگرش‌ها را نسبت به باورهای غلط مردمی تغییر خواهیم داد.

 

گفتنی است این کمپین از ۱۱ تا ۱۹ دی‌ماه در سراسر استان برگزار می‌شود.