به دعوت شورای اسلامی شهر برگزار شد
فرماندار اردکان به منظور هم‌اندیشی درباره مسائل شهری اردکان در نشست مشترکی به دعوت اعضای شورای اسلامی شهر اردکان شرکت کرد و در این نشست درباره مسائلی نظیر آلودگی هوا، تعهدات اجتماعی صنایع، مصوبات کمیته انطباق و... بحث و تبادل‌نظر شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی پس از استماع سخنان حاضران با اشاره به این‌که در قانون برنامه ششم توسعه بخش قابل توجهی از درآمدهای شهرداری کاهش یافته است؛ مهم‌ترین چالش شوراها را جبران کسری بودجه دانست و گفت: با توجه به مطالبات و توقعات به‌حق مردم باید شوراها و شهرداری‌ها به دنبال منابع درآمدی جدید باشند. همچنین عوارض نوسازی و سایر بدهی‌ها و مطالبات شهرداری نیز باید با روال منطقی دنبال شود.
 
فرماندار اردکان توجه به حوزه بانوان را از مهم‌ترین دغدغه‌ها و اولویت‌ها دانست و اظهار داشت: بخشی از هزینه‌ها برای احداث پارک بانوان از محل اعتبارات ماده ۵۵ تأمین شده است و انتظار این است که عملیات اجرایی آن توسط شهرداری تسریع شود.
 
مقیمی، در خصوص مباحث آلودگی هوا گفت: ریزگردها و جاده‌های بین مزارع، معادن و مهم‌تر از همه خشکسالی‌های پی‌درپی که در ۲۰ سال اخیر پوشش گیاهی منطقه را از بین برده از مهم‌ترین دلایل آلودگی هواست.
 
وی درباره آلودگی ناشی از صنایع با اعلام این مطلب که بسیاری از واحدها آمادگی تأمین هزینه‌ها برای بررسی آلاینده‌های خود را اعلام نموده‌اند؛ افزود: علاوه بر پی‌گیری مجدانه دستگاه‌های ذی‌ربط، از فعالان این حوزه به‌ویژه کارشناسان امر نیز انتظار می‌رود تا با تشکیل یک تیم مستقل کارشناسی و با حمایت‌های قانونی فرمانداری و محیط‌زیست کمک‌کار دولت باشند و این موضوع را تا حصول نتیجه دنبال نمایند.
 
نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد: نباید هدف را گم کنیم و بدون انجام کار علمی و کارشناسی، انگشت اتهام را به‌سوی کسی دراز کنیم. آن‌چه کارشناسان تاکنون اعلام داشته‌اند این است که عمده‌دلیل آلودگی هوای اردکان، ذرات معلقی هستند که باید با بارندگی برطرف شود.
 
هادی مقیمی افزود: علاوه بر آن، نگرانی جدی‌ای در خصوص از بین‌رفتن منابع خاکی وجود دارد. لذا کارگروهی برای تعیین درصد تعهدات باقی‌مانده واحدهای صنعتی برای ایجاد فضای سبز تشکبل خواهد شد. در مکاتبه با معاون عمرانی استانداری، نیز درخواست کرده‌ایم تا اجازه دهند صنایع به‌جای ایجاد فضای سبز در محل واحد تولیدی، آن‌را در پارک صنایع و نیز کمربند شهری ایجاد کنند تا بخشی از مشکل گردوغبار و ذرات معلق حل شود.
 
فرماندار اردکان در بحث تعهدات اجتماعی صنایع گفت: وقتی جمعیت مهاجری وارد یک شهر می‌شود فرهنگ آن‌را دستخوش تغییرات می‌کند. لذا وقتی گفته می‌شود صنعت، صرفاً موضوع اشتغال‌زایی نباید موردتوجه قرارگیرد؛ چراکه با ورود مهاجران، آسیب‌های اجتماعی، گرانی مسکن، کمبود فضای تفریحی و درمانی و... نیز به‌وجود می‌آید که صنایع موظف‌اند برای جبران آن اقدام کنند.
 
مقیمی در پایان در واکنش به درخواست رئیس شورای اسلامی شهر اردکان در مورد مصوبات کمیته انطباق گفت: این شورا متشکل از نمایندگانی از وزارت کشور، دستگاه قضائی، نماینده شورای استان و... است و کار تطبیق روزبه‌روز قانونی‌تر و سخت‌گیرانه‌تر می‌شود؛ چراکه بعداً باید امکان پاسخ‌گویی به موارد وجود داشته باشد؛ لذا چنان‌چه مصوباتی از شورا «رد می‌شود» نباید به «کارشکنی» تعبیر و تفسیر شود.