مدیران آموزش وپرورش شهرستان اردکان با مدیرکل آموزش و پرورش یزد دیدار و گفت‌وگو کردند.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان در این نشست که یکشنبه 9 آذرماه در محل کانون فرهنگی امام خمینی (ره) اردکان برگزار شد؛ نمایندگان مدیران مقاطع مختلف تحصیلی شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه‌های آموزشی و فرهنگی پرداختند.

حسین اسماعیلی در این دیدار، پس از شنیدن سخنان نمایندگان مدیران مدارس شهرستان با تبریک موفقیت‌های پیاپی دانش‌آموزان استان یزد در کنکور سراسری و صدرنشینی 21 ساله این استان، آن‌را حاصل تلاش همه مدیران آموزشی در شهرستان و استان دانست و خاطر نشان کرد، موفقیت در عرصه تعلیم و تربیت، یک امر تدریجی و زمان‌بر است و باید از تلاش تمامی مدیران قبلی و فعلی در این زمینه قدردانی نمود.

فرمانداراردکان با بیان این که اهمیت‌دادن به امر آموزش و پرورش به‌منزله سرمایه‌گذاری برای تربیت نسلی پویا و تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد نگاه به آموزش وپرورش در دوره فعلی متحول شده است و تمام مسئولین استانی و بدنه اجرایی شهرستان تمام تلاش خود را برای جذب حداکثر اعتبارات عمرانی در این حوزه به کار گرفته‌اند. وی از مساعدت‌های بی‌دریغ استاندار یزد و پیگیری‌های نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص تقدیرکرد و گفت: اعتبارات این بخش چندین برابر شده است و با مدیریت مناسب و اولویت‌بندی هزینه‌ها، آینده روشنی برای آموزش و پرورش شهرستان رقم خواهد خورد.

وی به مشکلات بیان‌شده از سوی مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: مشکلات مطرح شده باعث می‌شود ذهن مدیران درگیر مسائلی غیر از آموزش و تربیت دانش‌آموزان شود و این موضوع، آفتی برای مدارس و نظام آموزشی است.

فرماندار اردکان از تعامل صورت‌گرفته با صنایع در خصوص تأمین امکاناتی برای مدارس شهرستان خبر داد و برای احیای صندوق رفاهی فرهنگیان شهرستان اردکان اعلام آمادگی کرد.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان، پیوند صنعت و آموزش در شهرستان را یکی از مهم‌ترین موضوعات موردنظر در دوره فعلی دانست و افزود: تصمیم و اراده مجموعه مدیریتی شهرستان، بر توسعه اقتصادی شهرستان بوده است و بحمدالله در سال‌های گذشته در این زمینه به نقطه بسیار مطلوبی رسیده‌ایم؛ هر چند بخشی از انتقادات در خصوص مباحث صنعتی شهرستان موجه و قابل پذیرش است و امکان بهترعمل کردن در این خصوص وجود داشته است.

وی با بیان این‌که هدف‌گذاری جدید شهرستان، حرکت به سمت توسعه پایدار است افزود: ایمان دارم همان‌گونه که توانستیم اراده صنعتی شدن را تحقق بخشیم، قله توسعه متوازن نیز دست‌یافتنی است. اسماعیلی با بیان این که در این خصوص، گام‌های مؤثری برداشته شده است خاطر نشان کرد در دوره کنونی، صدور مجوز صنایع آلاینده متوقف شده و مجوز جدیدی صادر نگردیده است و هدف ما، سرمایه‌گذاری در صنایع های‌تک، غیرآلاینده و سبز است.

وی به مکان‌یابی جدید برای استقرار صنایع در شهرستان اشاره و گفت: متأسفانه در دوره‌های قبلی، این امور مغفول مانده و امروز، با  بهره‌گیری از تجارب و نظرات کارشناسان صنایع و تیم کارشناسی در شهرستان، تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان نیز در ادامه این نشست، با اشاره به بازدید از مدارس عقدا و افتتاح مدرسه «برکت» در این شهر به همت و اعتبار بنیاد برکت، به کار سخت معلمان اشاره و افزود: معلمان وظایف خطیر و حساسی را در قبال مجموعه تحت مدیریت خود بر عهده دارند.

شیرزاد در تشریح این وظایف، احترام به دانش‌‌آموز و رفتار عادلانه حتی در نوع نگاه به دانش‌آموزان از مهم‌ترین این وظایف عنوان و گفت: معلمان باید با ایجاد فضای مثبت در مدارس، نشاط را به محیط مدرسه و دانش‌آموزان منتقل کنند. وی در دسترس بودن را از دیگر شاخصه‌ها و وظایف یک مدیر خوب ارزیابی کرد و گفت: مدیران باید همواره فرصتی برای شنیدن صحبت‌های دانش‌آموزان فراهم آورده و در جریان مشکلات آنان قرار گیرند. وی رفع مشکلات و دغدغه‌های شخصی دانش‌آموزان را موجب تغییر فضای زندگی آنان و توجه بیشتر به امور تعلیم و تربیت دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرهنگ توکل، کار و تلاش و همدلی در کنار تلاش‌های مدیران استانی را دلیل عمده موفقیت دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری دانست و گفت: کلید طلایی کامیابی، تلاش مستمر است و این خصلت در دانش‌آموزان استان یزد، شاخص‌تر است.
 
شیرزاد در پایان با تقدیر از تلاش و نگاه ویژه فرمانداری اردکان به بخش آموزش و پرورش گفت: اردکان از لحاظ کیفیت آموزش و فضای فیزیکی آموزشگاه‌ها، در زمره بهترین شهرستان‌های استان است و این امر با همت و همدلی مدیران این شهرستان بوجود آمده است.