به مناسبت هفته دولت

نشست توسعه گردشگری شهرستان اردکان برگزار شد

نشست توسعه گردشگری شهرستان اردکان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، صبح امروز جمعه نشست توسعه گردشگری شهرستان اردکان با حضور نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، فرماندار اردکان و جمع دیگری از مسئولین استان و شهرستان و فعالین گردشگری شهرستان در محل سالن شهید حنیف فرمانداری برگزار شد.

 حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان هدف برگزاری این نشست را شناسایی توانمندی‌ها و پتانسیل‌های موجود در شهرستان و برنامه ریزی برای آن‌ها و نیز توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان اردکان عنوان کرد و گفت: امروزه بحث گردشگری در دنیا مطرح است و جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و با توجه به پتانسیل‌های بالای شهرستان اردکان در بخش گردشگری اعم از آداب و رسوم‌، سنت‌ها، بناهای تاریخی‌، غذاهای سنتی، گونه‌های معماری خاص و مخصوص خود می‌توانیم با برنامه ریزی درست پیشرفت بسیار خوبی را در بحث گردشگری در شهرستان اردکان داشته باشیم.

سرپرست اداره ميراث فرهنگی شهرستان اردکان با ارائه گزارشی مصور از عملکرد اداره میراث فرهنگی از تصدی شش ماه کرسی میراث فرهنگی گفت و افزود: بی شک اگر حمایت مسئولین شهرستان نبود نمی‌توان جشنوارهایی که در این شش ماهه برگزار شده را برگزار کرد، همچنین از برپایی جشنواره‌‌های متعدد اعم از برگزاری جشنواره پسته، جشنواره خرما، جشنواره زردک و ... در اردکان خبر داد.

دشتی اردکانی: طی این نشست از اخذ تسهیلات در جهت حمایت از فعالین گردشگری و راه اندازی بومگردی در هر یک از روستاها خبر داد. وی در ادامه با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در گروی توسعه گردشگری شهرستان اردکان عنوان کرد و افزود: بحث گردشگری را می‌بایست در استان جدی گرفت، با پیشرفت علم تنها چیزی که می‌توان بر آن تکیه کرد گردشگری است.

در ادامه این نشست سیدمصطفی فاطمی اظهار کرد: اردکان از جمله سه شهرستان برتر در اجرای سیاست‌های ستاد خدمات سفر کشور بوده است.

وی هماهنگی فرمانداری، شهرداری و میراث فرهنگی را از جمله ویژگی‌های مدیریت اردکان دانست و افزود: عملکرد میراث فرهنگی اردکان در استان یزد و منطقه قابل تقدیر است. تعداد رویدادهای گردشگری در اردکان افزایش پیدا کرده است و دست اندرکاران باید نسبت به سطح بندی آنها اقدام کنند و سطح تبلیغات رویدادهای میراث فرهنگی نیز باید افزایش یابد. برنامه ریزی برای عید نوروز باید در اولویت اجرایی مدیریت اردکان قرار گیرد، گفت: برندسازی شهر اردکان از جمله اقدامات جدی است که باید در دستور کار جدی اردکان قرار گیرد.

فاطمی با بیان این‌که اردکان امسال جزو سه کاندیدای اصلی شهر خلاق یونسکو شده است، گفت: تمرکز روی ویژگی‌های اردکان باید بیش از پیش در برنامه‌های اجرایی اردکان قرار گیرد. مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، با بیان این‌که میز ملی گردشگری صنعتی باید در اردکان تشکیل شود، تأکید کرد: استفاده از صنایع در اردکان باید به عنوان یک فرصت برای توسعه صنعت گردشگری مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان این‌که قصه‌های اردکان باید برای گردشگران بازگو شود، خاطرنشان کرد: دست‌اندرکاران اردکان باید روی «ترین‌های» اردکان بیشتر و بهتر کار کنند.

فاطمی با بیان این‌که شهرها به ترین‌هایشان معروفند، تصریح کرد: مدل‌های حفاظتی و مرمتی خاص اردکان باید به راهنماها نشان داده شود.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، تأکید کرد: دومین ارگ بزرگ دنیا در اردکان است و باید بیش از پیش روی آن کار شود.

 

بررسی مشکلات فاضلاب های رها شده در حریم قنات، برگزاری جشنواره، تامین زیرساخت‌های مناسب از مهم‌ترین مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

 

#هفته_دولت_گرامی_باد