به مناسبت هفته دیابت، نشست آموزشی رابطین بهداشت ادارات شهرستان اردکان در محل سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، حسن شاکر در این نشست با بیان این‌که بیش از 10درصد از جمعیت ایران از بیماری دیابت رنج می‌برند؛ گفت: یکی از دلایل اصلی شیوع دیابت، شیوه‌ی زندگی انسان‌ها در عصر جدید است.

معاون فرماندار اردکان گفت: نوع تغذیه و نحوه‌ی روابط احتماعی به‌خصوص در جوامعی که در حال گذار از سنت به صنعت هستند؛ عامل مهمی در شیوع دیابت است. وی ادامه داد: آموزش تغذیه سالم به خانواده‌ها، فعالیت بدنی مناسب و اصلاح سبک زندگی می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به دیابت و نیز درمان آن مؤثر باشد.

شاکر، آمار بالای دیابت در استان یزد و شهرستان اردکان را نگران‌کننده خواند و با تأکید بر نقش رسانه‌ها در آموزش مهارت‌های زندگی سالم افزود: کاهش تعداد مبتلایان از طریق اطلاع‌رسانی و آموزش مداوم قابل دست‌یابی است و باید با بهره‌گیری از پتانسیل رسانه‌ها، افراد جامعه را از این خطر و روش‌های مقابله با آن آگاه ساخت.

در ادامه این نشست، حسینی، متخصص بیماری‌های داخلی به ارائه‌ی مطالبی در خصوص انواع دیابت و روش‌های پیش‌گیری و درمان این بیماری پرداخت.

گفتنی است در پایان مراسم، از یک بیمار دیابتی که صرفاً با اصلاح روش‌های تغذیه‌ای و تغییر سبک زندگی، بیماری دیابت خود را درمان نموده بود؛ تجلیل و تقدیر شد.