فرماندار اردکان در آیین افتتاح دومین آموزشگاه موسیقی اردکان؛

به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه يزد، "حسین اسماعیلی" در مراسم افتتاح دومین آموزشگاه موسیقی شهرستان اردكان با اشاره به این که در آثار تاریخی، موسیقی نقش تاثیرگذاری داشته است، افزود: موسیقی با ذات انسان سر و کار دارد و گاهی همین موسیقی انسان را به اوج رسانده است.

وي همچنين با اشاره به این که خیلی از مفاهیم دینی و اخلاقی ما در قالب آواز و موسیقی و ادبیات خاص آن بیان شده است، افزود: موسیقی از ابزاری است که می‌تواند مضامین عرفانی و ادبی که با روح انسان سر و کار دارد را به مردم انتقال دهد و در سختی‌ها و مشکلات حس آرامش را به آنان عرضه کند.

فرماندار اردكان خاطرنشان کرد: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید که مورد سفارش ريیس جمهور نیز می‌باشد ایجاد روحیه نشاط و شادابی بین مردم بوده که ما نیز سعی داریم با حمایت از بخش خصوصی و استفاده از ظرفیت‌های بومی در این راه گام برداریم.

وي با تاكيد بر پیشرفت اردکان به خصوص در زمینه تئاتر و موسیقی با توجه به ظرفیت‌های بومی و امر خصوصی‌سازی فعالیت در اين حوزه‌ها، افزود: وجود ظرفیت‌های بالای هنری در استان یزد به ویژه اردکان و توجه به آنها گاهی موجب درخشش هنرمندان در عرصه‌های مختلف شده است.

اسماعيلي ادامه داد: این موضوع را مرهون زحمات مسئولان امر و حمایت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان هستیم که با اعتماد به هنرمندان بومی و توجه به حضور بخش خصوصی در زمینه هنر به ویژه راه‌اندازی آموزشگاه‌های آزاد هنری، زمینه را برای رشد علاقه‌مندان این عرصه باز كرده است.

فرماندار اردكان در پایان نيز ایجاد فضای شاد در بین مردم را یکی از وظایف هنرمندان و دست‌اندرکاران این عرصه نام برد و اظهار كرد: ایجاد محیطی شاد و مفرح در بین مردم به وي‍ژه هنگامی که سختی کار و فضای خشن صنعت روی خانواده‌ها تاثیر می‌گذارد، نه تنها مورد رضایت مردم بلکه رضایت خداوند خواهد بود و امیدواریم با فعالیت هر چه بیشتر بخش خصوصی در این زمینه، شاهد برگزاری برنامه‌های فرهنگی شاد و مفرح در شهرستان باشیم.

گفتنی است؛ دومین آموزشگاه موسیقی شهرستان اردکان با حضور فرماندار، ريیس و اعضای شورای شهر اردکان و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.