با حضور مدیران کل:
با حضور مدیران کل منابع‌طبیعی و دیوان محاسبات استان یزد، بخشدار خرانق و رئیس اداره منابع طبیعی مشکلات حوزه منابع طبیعی و راه‌های برون‌رفت از آن بررسی شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان جاوید عیدانی حضور مدیران ارشد استانی در روستاها را نشانه اهتمام مدیران و مسئولان دررفع محرومیت‌های روستاییان دانست و بر توجه ویژه به روستاییان و رفع موانع و مشکلات موجود در روستاها تأکید کرد.
 
بخشدار خرانق اقدامات صورت‌گرفته در حوزه منابع طبیعی و صیانت از مراتع روستایی را با توجه به نوع پوش گیاهی موجود در منطقه و اقلیم گرم و خشک حاکم براین منطقه و کمبود شدید آب بسیار بسیار حائز اهمیت دانست و خواستار نگاهی ویژه‌تر به بحث صیانت از مراتع شد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی بخش خرانق درادامه به اهمیت موضوع آب اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط سخت استحصال آب و کمبود شدید این مایه حیات اقدامات صورت‌گرفته از سوی منابع طبیعی در ایجاد سدهای خاکی و منابع زیرزمینی را قابل‌تقدیر دانست.
 
آخوندی مدیرکل منابع طبیعی استان در این بازدید با اشاره به اقدامات مؤثر صورت‌گرفته در حوزه منابع‌طبیعی و آبخیزداری در مناطق روستایی به‌ویژه روستاهای بخش خرانق بر مهندسی دقیق اجرای پروژه‌های آبی خاکی برای حفظ منابع آبی تأکید کرد و افزود: حفظ منابع آبی، مراتع، دشت‌ها و... مهم‌ترین اولویت برای اجرای پروژه‌های منابع طبیعی است.
 
وی افزود: در ماه‌های اخیر با اختصاص اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان در روستای توت شاهد اجرا و بهره‌برداری از سه پروژه مهم شامل بند خاکی و سیل‌بند در حوزه منابع‌طبیعی در بخش خرانق بوده‌ایم و در ادامه در روستاهای میل سفید و بندر نیز طرح‌هایی با مدنظر ساختن اولویت‌های مذکور در دست اجرا خواهیم داشت.
 
بازدید از بافت تاریخی روستای خرانق آخرین بخش از سفر یک‌روزه مدیران کل منابع‌طبیعی و دیوان محاسبات استان یزد به روستای خرانق بود.