مراسم تكريم و معارفه ائمه جمعه شهر اردكان صبح روز جمعه 25 اردی‌بهشت در محل سالن شهید حنیف فرمانداری اردکان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، در این مراسم که با حضور حجج‌الاسلام تقوی معاون جذب و گزینش ائمه جمعه کشور، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، شریفی مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان، فرماندار، رؤسای ادارات و جمعی از روحانیون و اساتید حوزه علمیه و مسئولین شهرستان اردکان برگزار شد؛ حجت‌الاسلام تقوی، معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ضمن تبریک بعثت پیامبر اعظم و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدایی که ارزش‌های الهی و معنوی را برای ما به ارمغان آوردند افزود: این عزیزان سنت نبوی و سیره علوی از جمله نماز الهی و سیاسی نماز جمعه را احیا نمودند؛ چرا که پیامبر اعظم بیش‌ترین اهتمام را به مسئله نماز داشتند و نماز را در رأس تمام امور می‌دانستند.

 

وی با بیان اینکه نماز در همه رشته‌ها و جریانات نقش ایفا می‌کند تصریح کرد: امام راحل (ره) نماز جمعه، سنت فراموش شده اسلام در کشور را احیا نمود.

 

حجت‌الاسلام تقوی افزود: مردم کارکردهای مختلف نماز جمعه را می‌دانند و مشتاقانه خواهان این هستند که فریضه الهی سیاسی نمازجمعه در مناطقی که برگزار نمی‌شود اقامه گردد.

 

وی در ادامه از خدمات صادقانه و خالصانه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینی در سنگر امام جمعه اردکان تقدیر کرد و گفت: حضور ایشان منشأ خیرات و برکات زیادی بوده است.

 

معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در پایان گفت: در حضور فرماندار، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اداری اعلام می‌دارم که از عملکرد حجت‌الاسلام حسینی رضایت کامل داشته‌ایم و خوشحالیم که حجت‌الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه موقت و تحصیل‌کرده‌ حوزه علمیه اردکان مسئولیت امام جمعه شهر را عهده‌دار شده‌اند.

 

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک فرارسیدن عید مبعث و ابراز خرسندی از حسن تقارن این روز با مراسم تودیع و معارفه ائمه جمعه شهرستان اردکان گفت: روحانیت در طول تاریخ دو خصیصه مهم داشته است؛ یکی پاسدار دین و عقلانیت دینی بوده و دیگری ارتباط مستقیم و مستمر با مردم داشته است.

 

محمدرضا تابش تصریح کرد: امروز این دو وجهه روحانیت باید محفوظ بماند؛ یعنی هم رسالتش برای شناخت درست دین و عرضه مناسب آن به جامعه تداوم یابد و هم ارتباطش با مردم حفظ و گسترش یابد.

 

 وی تصریح کرد: البته امروز با توجه به وقایع شگرف در دنیا و تبدیل شدن به دهکده جهانی، کار بسیار سخت‌تر و متفاوت‌تر از گذشته شده است که مجهزشدن و اشراف روحانیت به تحولات روز و واقعیات موجود در جامعه را ضروری ساخته است.

 

نماینده مردم اردکان در خانه ملت عنوان داشت: امروز وظیفه روحانیت در نظام اسلامی بسیار برجسته‌تر است؛ زیرا موفقیت نظام اسلامی بزرگترین تبلیغ برای دین است و ناکامی آن نیز مستمسک و تبلیغی بر ضد دین خواهد شد و قطعاً اگر بتوانیم نظامی را داشته باشیم که در آن هر انسانی که زندگی در این نظام را پذیرفته عزیز باشد و به حقوق او احترام گذاشته شود؛ در حق دین و شیعه و نظام خدمت کرده‌ایم.

 

تابش همچنین حفظ وحدت و همدلی در جامعه را بسیار مهم برشمرد و اضافه نمود: حفظ وحدت در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت نه به این منظور که اختلاف نظری نباشد بلکه بدین منظور که در عین اختلاف نظر و عقیده، همه اندیشه‌ها سلیقه‌ها و گرایش‌ها تا آن‌جا که که نظر مقام معظم رهبری انقلاب و در جهت حفظ منافع ملی است با هم تفاهم داشته باشند.

 

منتخب مردم اردکان در خانه ملت همچنین با یادی از ائمه جمعه گذشته شهرستان و تشکر از حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه پیشین شهر اردکان و تبریک حسن انتخاب حجت‌الاسلام شاکر که متخلص به صفات و خصایص حسنه هستند؛ اضافه کرد: امیدوارم تداوم حسن رفتار و سلوک ائمه جمعه اردکان باعث جذب و جلب بیشتر جوانان و نهایتاً افزایش اعتماد مردم به حاکمیت گردد و امام جمعه جدید اردکان نیز بتواند در زمینه ارشاد مردم و ایجاد انسجام و وحدت بین مسئولان و حل مشکلاتی که در روند توسعه شهرستان و حرکت به سمت توسعه متوازن و پایدار وجود دارد بکوشند.

 

در ادامه این جلسه، فرماندار اردکان با تبریک عید سعید مبعث گفت: دومین جلسه شورای اداری شهرستان در هفته جاری، در واقع مراسم تجلیل از مقام روحانیت و علم و معرفت است.

 

وی از جایگاه امام جمعه به عنوان عالی‌ترین مقام دینی و معنوی شهر یاد کرد و افزود: هیچ یک از مسئولین، نمی‌توانند اهمیت این جایگاه را نادیده بگیرند؛ چرا که بسیاری از موفقیت‌های کشور مرهون حضور روحانیون و علما در کشور و نقش تربیتی آنان در جامعه است که از ابتدای انقلاب اسلامی در کشور حائز اهمیت بوده است.

 

اسماعیلی ادامه داد: نقش ائمه جمعه به دو صورت مستقیم و از طریق دیدار با مردم و تریبون نمازجمعه و نیز غیرمستقیم و از طریق تربیت طلاب حوزه‌های علمیه در جامعه ایفا می‌شود و غنای دینی و فرهنگی مردم این شهر، گواهی از تلاش و اهتمام ائمه جمعه اردکان از آغاز تاکنون است.

 

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان از ائمه جمعه پیشین این شهر به‌ویژه آیت‌الله سید روح‌الله خاتمی (ره) و آیت‌الله محمدحسین بهجتی (ره) یاد کرد و با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی، اظهار امیدواری نمود حجت‌الاسلام‌والمسلمین شاکر با محور قراردادن دانش دینی خود، به عنوان یک بازوی قدرتمند شهر، یاری‌گر و همراه مسئولین شهرستان باشد.

 

در پایان این مراسم، حجت‌الاسلام حسینی گفت: تا پایان این مسئولیت در شهر اردکان سعی کردیم در جهت رشد و پیشرفت جامعه و رسیدن به فرامین الهی گام برداریم و خوشحالیم که تا جای امکان به اهداف تعریف‌شده رسیده‌ایم.

 

امام جمعه سابق اردکان با آرزوی این‌که خداوند پایان کارهمه مسئولین را ختم به خیر کند؛ از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تشکر کرد و با اشاره به انتخاب شایسته حجت‌الاسلام شاکر برای امامت جمعه شهر اردکان، این انتخاب را به وی و مردم اردکان تبریک گفت.

 

وی با اشاره به وحدت و همدلی مسئولان و مردم شهرستان در دوره مسئولیت خود افزود: خوشبختانه سعی شد در این مدت به دور از گرایش‌ها و دیدگاه‌های سیاسی، به مشکلات جامعه و مردم پرداخته شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی به ارتباط مناسب همه مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم اردکان و فرمانداران سابق و کنونی با روحانیت اشاره کرد و وحدت نظر و همدلی را یکی از شاخصه‌های فعالیت در این شهر عنوان و در پایان از حمایت‌های مناسب بخش صنایع در تکمیل ساختمان مصلای اردکان تقدیر نمود.