فرماندار اردکان در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران:

فرماندار اردکان گفت: دستگاه‌های اجرایی برای کسب آمادگی در مقابل حوادث احتمالی، سناریوی متفاوتی تعریف و بررسی نمایند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان هادی مقیمی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در خصوص توجیه متقاضیان شرکت در کارگاه آموزشی مبشر افزود: افراد مختلف باید از قبل نقش خود را در سناریوی بزرگ مدیریت بحران بشناسند؛ بنابراین داشتن یک نسخه از برنامه و آشنایی از قبل با آن از ضروریات پیشبرد موفق برنامه است.

 

فرماندار اردکان با بیان اینکه بازسازی صحنه می‌تواند کمکی به تمرین عملی افراد قبل از بحران باشد؛ ادامه داد: مدیریت بحران از مرحله پیشگیری تا مقابله با آن، علم به‌روز و اطلاعات لازم را می‌طلبد تا در کنار بالا بردن مهارت افراد، شاهد پایین‌آمدن آسیب‌های ناشی از حوادث باشیم.

 

مقیمی تصریح کرد:‌ در بحث مدیریت بحران واقعیت این است که ابعاد و نتایج چنین حوادث تلخی می‌تواند غیرقابل‌تصور باشد، صحبت کردن در مورد مدیریت بحران در شرایط عادی که همه‌چیز وجود دارد و تمامی اعضای ستاد بحران کنار هم در آرامش هستند با واقعیت قرار گرفتن در بحران بسیار متفاوت است.

 

وی گفت: در زمان بحران گاه با چنان حجمی از آوار و تخریب مواجه هستیم که شاید در برخی شرایط اصلاً ساختمانی وجود نداشته باشد که بتوان ازآنجا وضعیت بحران را مدیریت کرد یا در شرایط دیگر، ممکن است مدیران دستگاه‌ها، خود و یا خانواده زیر آوار و یا درگیر بحران باشند.

 

فرماندار اردکان با بیان اینکه ضروری است تا پیش از وقوع اتفاق آماده شویم و این امر متضمن این است که واقعیت‌ها را بپذیریم افزود: در ابتدا باید بپذیریم که اصلاً آماده نیستیم، این امر مقدمه آماده‌سازی است، چراکه اگر ادعا کنیم آماده‌ایم، در زمان وقوع بحران با واقعیت‌های غیرقابل‌انتظاری مواجه خواهیم شد.

 

مقیمی اظهار داشت: اولین شرط ورود بحران داشتن نظم و آرامش، تجربه و مهارت و مدیریت است که اگر آشفتگی ایجاد شد مشکلاتی بیشتری به وجود خواهد آمد.

 

کارگاه آموزشی مدیریت بحران شهر و روستا «مبشر» از ۷ تا ۱۲ اسفند سال جاری با حضور نمایندگان مدیریت بحران دستگاه‌های اجرایی و مقامات کشوری سازمان مدیریت بحران کشور در شهرستان اشکذر برگزار خواهد شد.