معاون فرماندار اردکان تأکید کرد:
معاون فرماندار اردکان در جلسه بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان گفت: اقدامات در این حوزه باید بر مبنای کار کارشناسی و تحقیقات اصولی و هدفمند باشد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، مصطفی پوردهقان اردکان با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: اقدامات مؤثری در حوزه سلامت انجام شده و لازم است در مباحث مربوط به بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها نیز اقدامات اساسی و اصولی صورت گیرد.
 
وی به گسترش برخی بیماری‌های خاص به‌ویژه بیماری قلبی و عروقی و نیز دیابت در شهرستان اردکان اشاره کرد و افزود: لازم است متولیان امر بهداشت و درمان فعالانه‌تر در این حوزه ورود کنند.
 
معاون فرماندار اردکان موضوع «پژوهش» درباره برخی مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: بهزیستی و شبکه بهداشت و درمان به‌عنوان دستگاه‌های مرتبط با موضوع باید با مطالعه علمی و کارشناسی در مورد فراوانی بیماری‌های جسمی و‌ روحی شهرستان، به ارائه راهکار و برنامه‌ریزی جهت رفع و جلوگیری از رشد آن بپردازند.
 
پوردهقان اردکان خاطرنشان کرد: سلامت و بهداشت حوزه وسیعی است که تمام افراد را در بر گرفته است و غفلت از آن می‌تواند باعث بروز بحران و یا دست‌کم معضلات جبران‌ناپذیری در جامعه گردد؛ لذا اجرای برنامه‌های «آموزش‌محور» توسط ادارات به‌ویژه آموزش و پرورش باید در دستور کار قرارگیرد.
 
وی خواستار ارائه راهکارهایی قابل اجرا و عملیاتی برای کاهش بیماری‌های جسمی و روانی شد و گفت: نتیجه اقدامات در حوزه پیشگیری و درمان باید پس از یک بازه زمانی خاص قابل اندازه‌گیری و مقایسه باشد.
 
معاون فرماندار اردکان در پایان، برگزاری همايش‌ها، كارگاه‌های مهارتی و آموزشی در بين مردم، اجرای برنامه‌های متنوع هنری و شاد، تشويق جوانان به انجام ورزش و تفريحات سالم و مفرح و ايجاد سالن‌های ورزشی را در کاهش بيماری‌های روحی و روانی مؤثر دانست و خواستار ارائه برنامه‌ای مدون از سوی همه دستگاه‌های مرتبط در این حوزه‌ها شد.