سرپرست فرمانداری اردکان در پیامی ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، یادآور شده: «باید در اردکان بزرگ که به شهر فرهنگ شهرت دارد؛ فرهنگ احترام به طبیعت را نهادینه کنیم و برای پاسداشت، نکوداشت و حفاظت از درختان و محیط‌زیست همواره پیشگام باشیم.»

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان متن این پیام بدین شرح است:

به نام خدا

محیط‌زیست سالم بزرگ‌ترین دارایی ما انسان‌هاست که طی سالیان دراز و نسل به نسل به ما رسیده است و امروز یکی از مهم‌ترین وظایف ما حفظ درختان و پوشش گیاهی موجود و تلاش برای بهبود آن است.

 

هفته منابع طبیعی و روز درختکاری سنتی دیرینه و فرصتی مغتنم است تا وظیفه همگانی حراست از درختان و حفاظت از آن‌ها را به اطرافیان یادآور شویم و در تلاشی جمعی، محیط خود را سرسبز و شاداب و هوای تنفسمان را سالم‌تر و تمیزتر کنیم.

 

توسعه صنعتی اردکان لاجرم تعداد صنایع و ماشین‌آلات وابسته به آن‌ها را افزایش داده است و از سوی دیگر با توجه به معدن خیز بودن شهرستان و گستره عظیم مناطق کویری، اردکان ما را در معرض انواع آلودگی‌های هوا قرار داده است که بدون شک درختکاری و توسعه فضاهای سبز بهترین گزینه برای کاهش تبعات ناشی از این آلودگی‌هاست.

 

باید در اردکان بزرگ که به شهر فرهنگ شهرت دارد؛ فرهنگ احترام به طبیعت را نهادینه کنیم و برای پاسداشت، نکوداشت و حفاظت از درختان و محیط‌زیست همواره پیشگام باشیم.

 

این‌جانب هفته منابع طبیعی و روز درختکاری را تبریک می‌گویم و برای همه تلاشگران حوزه منابع طبیعی و فضای سبز توفیق روزافزون مسئلت می‌نمایم.

 

علیرضا جدیدی اردکانی
سرپرست فرمانداری شهرستان اردکان
۱۵ اسفندماه ۱۳۹۷