به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اردکان،‌ حسین اسماعیلی صبح امروز در جلسه کمیسیون بانوان هماهنگی و ساماندهی برنامه‌های حوزه بانوان ادارات و ارگان‌های اردکان اظهار کرد: ایجاد کمیته تخصصی متشکل از بانوان فعال در زمینه‌های اشتغال زنان، بهداشت و روان و آسیب‌های اجتماعی زنان خانواده ضروری است.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت زن در فرهنگ اسلامی، نشاط و سلامت جامعه را در گرو نشاط و سلامت زنان جامعه دانست و افزود: اثرات مثبت توجه به مسائل زنان و نشاط افزایی جامعه زنان به خود جامعه باز می‌گردد.

فرماندار اردکان با اشاره به نقش مهم و موثر بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس گفت: بانوان نقش مهمی در اعتلای کشور داشته‌اند ولی گاه متاسفانه این نقش‌ها دیده نمی‌شود.

فرماندار اردکان با بیان اینکه بانوان باید با حفظ هویت اسلامی در عرصه‌های اجتماعی حضور داشته باشند، گفت: نمی‌توان گفت اگر زنان در انزوا نگه داشته شوند، مشکلات زنان و جامعه حل می‌شود.

اسماعیلی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری مناسب از ظرفیت بانوان، تاکید کرد: جامعه‌ای پیشرو است که زنان پیشرو داشته باشند.

رقیه کرمانیان کارشناس مسئول اجتماعی سیاسی فرمانداری اردکان هم در این جلسه با بیان اینکه افزایش سن ازدواج، افزایش آمار طلاق، بالا رفتن آمار اعتیاد به وی‍ژه در بین بانوان از جمله مشکلات جامعه است بیان کرد: امیدواریم تشکیل کارگروه فرصتی برای آسیب شناسی گذشته و مساله شناسی امروز درحوزه زنان و خانواده باشد .

وی تصریح کرد: به دلیل ارتقای سطح تحصیلات زنان و افزایش حضور آنان در عرصه‌های مختلف مطالباتشان با گذشته متفاوت شده است.

کرمانیان گفت: در جامعه امروز، آسیب‌های جدیدی را متوجه انان کرده که نیازمند برنامه و استراتژی جدیدی هستیم تا آسیب‌های این حوزه شناسایی و با هم امکانات و مقدورات برای دفع آنها تلاش کنیم .

در این جلسه بنت‌الهدی بنایی به عنوان مشاور فرماندار در امور بانوان و زهرا فاضل‌پور به عنوان کارشناس امور بانوان فرمانداری اردکان معرفی شدند.