فرماندار اردکان، برخوردهای سلبی با موضوع فضای مجازی را راه گشا ندانست و گفت: رویکرد فرهنگی، بهترین راه حل این موضوع است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان به نقل از ایرنا حسین اسماعیلی روز پنجشنبه در نشست کمیسیون ارتقای امنیت عمومی شهرستان افزود: اصل دین ما بر حفظ حرمت و اقدامات ایجابی و زمینه‌سازی‌های فرهنگی است و آنچه باعث رشد و اعتلای انقلاب اسلامی شد همین رویکردهای فرهنگی و ایجابی بود.

وی اضافه کرد: برخورد با مصداق‌هایی مانند ماهواره، فضای مجازی، اینترنت و... نباید صرفاً سلبی و پلیسی باشد و باید نگاه همه دستگاه‌ها بر پایه تفکر فرهنگی و ایجابی باشد.

این مسئول اظهار کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی نشانگر نیاز جامعه به فعالیت بیشتر مسئولان دستگاه‌ها و ادارات اجرایی می‌باشد و به نظر می‌رسد که وظایف محوله این دستگاه‌ها باید با قدرت و قوت بیشتری انجام شود.

فرماندار اردکان با بیان اینکه عدم همه‌جانبه‌گرایی در اجرایی نمودن پروژه‌ها و طرح‌ها نیز باعث بسیاری از مخاطرات و آسیب‌های اجتماعی شده تصریح کرد: لازم است همه افراد در هر سمت و مسئولیتی هستند ضمن آشنایی با وظایف خود، در اجرایی کردن برنامه‌های همسو با سیاست‌های کلان کشوری اهتمام داشته باشند.

اسماعیلی گفت: ما باید وظیفه خود را به خوبی انجام بدهیم چرا که دارای مردمی متعهد و انقلابی و رهبری فرزانه هستیم که در بدترین شرایط حافظ نظام و کشورشان هستند.

دادستان عمومی انقلاب شهرستان اردکان نیز در این نشست ادامه داد: به طور کلی شناخت آسیب‌های اجتماعی و اولویت‌بندی آن و نیز راه‌های مبارزه با چنین آسیب‌هایی مستلزم یک امر کارشناسی با حضور بهترین و فنی‌ترین کارشناسان از رشته‌های مربوط از جمله روان‌شناسی، جرم‌شناسی، جامعه‌شناسی، مددکاری اجتماعی و ... می‌باشد.

محمدعلی ابوالحسنی افزود: آسیبهای اجتماعی در تمام کشور یکسان نیست بلکه بر اساس هر منطقه متفاوت و متغیر است و بعضا همانند مواد مخدر، آنتن ماهواره و سایت‌های اینترنتی و طلاق عمومیت و کلیت دارد.

وی اضافه کرد: صرف جرم دانستن و مقابله با چنین آسیب‌هایی کفایت نمی کند بلکه مستلزم یک کار فرهنگی و کارشناسی از جمله اطلاع‌رسانی در زمینه خطرات آن و آموزش همگانی می‌باشد و این امر مستلزم تلاش تمام دستگاه‌های دولتی و حتی نهادها و مؤسسات غیردولتی است.

دادستان اردکان تصریح کرد: با گسترش تکنولوژی و فناوری بوی‍ژه در قرن بیستم و یکم و ایجاد شبکه‌های اینترنتی و ماهواره‌ای برخورد غیرفنی و سطحی با چنین پدیده‌هایی باعث آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.

ابوالحسنی تاکید کرد: بنابراین پیشنهاد می‌شود با بهره‌گیری از همین تکنولوژی با معایب و مضررات آن مبارزه شود.

وی ادامه داد: حتی بعضی از شبکه‌های ماهواره ای که فاقد هر گونه آثار سوء ضد فرهنگی و بعضا مفید هستند از طریق کارشناسی انتخاب و به سایت دیجیتالی کشور متصل شود تا امکان استفاده گزینشی از آن برای شهروندان میسر باشد تا این امر باعث خودداری از استفاده از تمام شبکه‌های ماهواره ای گردد.