در پی بروز مشكلات بهداشتی و شرعی در كشتارگاه‌های اردكان و میبد و محدودیت كشتار در آنها، فرماندار اردكان، ظهر جمعه و پس از بازگشت از مأموریت اداری در تهران، ‌در جلسه ای با حضور مسئولان مربوطه، مسائل مرتبط را بررسی كرد.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، حسین اسماعیلی با بیان این‌كه تأمین بهداشتی گوشت و فرآورده‌های دامی یكی از مولفه‌های امنیت غذایی مردم محسوب می‌گردد، عنوان نمود: این امر، ‌كمترین كاری است كه دست اندركاران باید بدون هیچ اهمالی انجام و به مردم ارائه دهند.

عالی ‌ترین مقام اجرایی شهرستان با بیان این كه همه مسئولان فعلی شهرستان و مدیران دامپزشكی، ‌محیط زیست، بهداشت و درمان و نهادهای مرتبط بر وضعیت بد كشتارگاه اردكان و لزوم بهبود عاجل آن متفق‌القول هستند گفت: بهسازی كشتارگاه فعلی، احداث كشتارگاه جدید، راه‌اندازی كشتارگاه طیور شهرستان و... از جمله مواردی است كه در دستور كار مسئولان قرار دارد.

فرماندار اردكان همچنین با اشاره به مشکلات و نارضایتی‌های به‌وجود آمده برای مردم از ارائه‌ی تعهد كتبی از طرف قصابان شهرستان اردكان مبنی بر رعایت ضوابط بهداشتی و شرعی خبر داد و اظهار امیدواری كرد مسئولین استانی در این زمینه نهایت همكاری را با این شهرستان به‌عمل آورند.

اسماعیلی گفت: امکان و قابلیت تأمین گوشت بهداشتی و سالم در شهرستان وجود دارد و با توجه به شرایط جدید این كشتارگاه به‌زودی شاهد رفع مشكل كشتار دام سنگین اردكان خواهیم بود.

فرماندار اردکان افزود: خوشبختانه با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر اردكان و پیرو جلسه چندی پیش، بهسازی و تجهیز كشتارگاه در حال انجام است و تصمیمات جدید بر اساس شرایط جدید كشتارگاه اتخاذ گردیده است.

گفتنی است با قول مساعد شهرداری اردكان، تجهیزات جدید كشتارگاه خریداری و در محل کشتارگاه اردکان در حال نصب است.