فرماندار اردکان در جمع تعدادی از پزشکان متخصص این شهرستان، گفت: تلاش برای رفع دغدغه‌های مردم در بخش سلامت در صدر برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع پزشکان این شهرستان، توجه ویژه به حوزه سلامت را باور مسئولان و دولتمردان دانست و گفت: انسان سالم، محور توسعه‌ی پایدار است و طبق این باور، بسیاری از مشکلات حوزه سلامت قابل حل خواهد بود.

 

وی پس از غذا و امنیت، سلامت را از مهم‌ترین مسائل جامعه عنوان کرد و با بیان این‌که مسأله بهداشت نسبت به درمان اولویت دارد؛ اظهار امیدواری نمود با گسترش بهداشت عمومی و خدمات بهداشتی، زمینه پیش‌گیری را فراهم کنیم.

 

فرماندار اردکان، تأمین سلامت و عدالت در سلامت را از اولویت‌های دولت برشمرد و خاطرنشان ساخت کاهش سهم مردم از هزینه‌های سلامت در دولت در حال پی‌گیری و اجراست و خوش‌بختانه اثرات و ثمرات آن در جامعه به وضوح قابل مشاهده است.

 

اسماعیلی، با اشاره به نقش پژوهش در تصمیم‌گیری‌های کلان، آموزش و پژوهش در بهداشت و درمان و بالابردن کیفیت آموزش پزشکی را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید فرهنگ سلامت در سطوح مختلف تعلیم و تربیت جامعه گسترش یابد.

 

فرماندار اردکان در پایان بیان این‌که جامعه هیچ‌گاه از حضور پزشکان بی‌نیاز نبوده است؛ پزشکان استان و اردکان را انسان‌هایی متعهد و مورد وثوق دانست و گفت: مردمی‌بودن و تواضع، از ویژگی‌های بارز پزشکان ماست.

 

در ادامه این دیدار، پزشکان متخصص شهرستان در خصوص مشکلات بهداشت و درمان اردکان و راه‌کارهای حل آن‌ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

گفتنی است در پایان این دیدار که با حضور نماینده‌ی مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد؛ از پزشکان متخصص شهرستان اردکان تجلیل و قدردانی شد.