در آستانه‌ی فصل گرم سال، اولین جلسه‌ی کمیته بحران آب شهرستان در سال 94 در محل فرمانداری اردکان تشکیل شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی در این جلسه با اشاره به خشک‌سالی‌های اخیر در کشور، بحران آب را از مهم‌ترین چالش‌های سال جدید عنوان نمود و افزود: استان یزد همواره با مشکل کم‌آبی مواجه بوده است و این مشکل، به واسطه‌ی خشک‌سالی‌های پی‌درپی در سال‌های اخیر، تشدید گردیده است.
 
وی با اشاره کیفیت نامطلوب آب شهرستان اردکان، از تخصیص اعتبارات عمرانی مناسب در سال گذشته در بخش «آب» خبر داد و گفت: عملیات احداث دو مخزن ذخیره‌ی آب زمینی 5000 مترمکعبی و هوایی 500 مترمکعبی در سال گذشته آغاز گردیده و تاکنون 40درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
فرماندار اردکان، اساسی‌ترین اقدام در مواجهه با بحران کم‌آبی در کشور را فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ قناعت برشمرد و با تأکید بر ضرورت مصرف بهینه‌ی آب، گفت: خوش‌بختانه با پی‌گیری‌های انجام‌شده، تعرفه برق شهرستان اردکان و چند شهرستان دیگر استان جزو منطقه‌ی 4 گرمسیری کشور لحاظ و محاسبه می‌شود و باید مشوق‌های لازم برای جای‌گزینی خنک‌کننده‌های غیرآبی در فصل تابستان ارائه شود.
 
حسین اسماعیلی ادامه داد: ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مصرف بهینه بایستی از ادارات و نهادهای دولتی شهرستان آغاز و همه دستگاه‌ها الگویی در این زمینه باشند.
 
در ادامه جلسه هر یک از اعضای کمیته بحران آب شهرستان با مطرح‌کردن مشکلات و اقدامات صورت‌گرفته، پیشنهادات خود را ارائه کردند.
 
اصلاح خطوط شبکه انتقال آب، تفکیک آب شرب از آب مورد استفاده در آبیاری فضای سبز، آب‌گیری آب‌انبارهای مرمت‌شده توسط شهرداری و اداره آب و فاضلاب با نظارت شبکه بهداشت و افزایش مخازن و شیرهای برداشت آب در سطح شهرستان از مصوبات و پیشنهادات مطرح شده بود.