▫️با نزدیک شدن به ایام عزای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، عزاداری‌های ایام محرم مردم اردکان از شبکه‌ یزد و شبکه های سراسری پخش خواهد شد.

عزاداری‌های ایام محرم مردم اردکان از شبکه‌ های سراسری پخش می‌شود

 ▫️در جلسه ای با حضور فرماندار، شهردار، رئیس شورای اسلامی و رییس هیات‌های مذهبی شهرستان اردکان و مدیر کل و معاونین صدا و سیما، در صدا و سیمای استان یزد برگزار شد، راهکارهای رسانه ای تولید و پخش زنده مراسم عزاداری محرم مردم اردکان بررسی و در این زمینه تصمیم گیری شد. 

▫️حسین سبزواری، فرماندار اردکان با استقبال از این اقدام صدا و سیما، از دغدغه‌های خود برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر عزاداری ابا عبدا... الحسین (ع) گفت و پیشنهاد‌هایی  برای پوشش عزاداری‌های ماه محرم در نقاط مختلف شهرستان ارائه کرد.

◽️ سبزواری با اشاره به اینکه فعالیت هیات‌های مذهبی فرصتی برای تقویت اعتقادات و باور‌ های مردم است افزود: اگر تعامل بین هیات‌های مذهبی و رسانه بیشتر شود کمک موثری به انتشار عزاداری‌ها در پی خواهد داشت.

▫️وی در ادامه اضافه نمود: برای هم فکری بیشتر، ارتباط رسانه با هیات‌های مذهبی را افزایش می‌دهیم، چرا که باور داریم رسانه و هیات ها فرصتی برای اصلاح افکار جامعه هستند.

◽️کریمی، مدیرکل صدا و سیمای استان یزد همچنین در این نشست با توجه به عدالت گستری و هویت محوری رسانه در استان، به تشریح برنامه‌ها در ایام محرم در معاونت های حوزه پیام پرداخت و گفت: ان شاالله با تعامل و همکاری رسانه ای که امسال با شهرستان های استان به خصوص اردکان صورت خواهد پذیرفت، شاهد آن باشیم که آداب و رسوم مردم اردکان در ماه محرم از شبکه استانی یزد و شبکه های سراسری، در یکی از روزهای دهه اول ماه محرم پخش شود. 

▫️در ادامه معاونین صدا و سیما و مسئولان شهرستان اردکان نیز به ظرفیت‌های رسانه ای و فرهنگی عزاداری در ایام محرم اشاره و برای حفظ هویت عزاداری‌های خاص روستاها و شهره های اردکان مطالبی بیان نمودند.