به گزارش روابط عمومی فرمانداری صبح دیروز آخرین دوره از مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان در شهرستان اردکان برگزار شد و این جشنواره مسابقات پس از انجام چهارمین افتتاحیه خود در چهارمین روز واجرای کامل مسابقات در رشته های مختلف فرهنگی و هنری به کار خود پایان داد.

     در این مراسم که با حضور"جوکار"نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی،"کمالی"فرماندار اردکان،"رضایی "معاون استاندار،"رحیمی نژاد"مدیرکل اداره اموزش و پرورش و جمع دیگری از مسئولین استان و شهرستان درمحل سالن ورزشی غدیر برگزار شد از زحمات اداره اموزش و پرورش اردکان بعنوان میزبان این مسابقات تقدیر بعمل آمد.

     محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در افتتاحیه چهارمین روز مسابقات استانی با اظهار خوشحالی از اینکه اين جشنواره امسال در شهرستاني برگزار شد که به نام شهرستان علم و ادب شناخته  مي شود و علماي بزرگي از اين شهرستان برخاسته و تاثيرات جدي بر کشور ما داشته اند ، از شهدای فرهنگی و دانش آموز یاد نمود. جوکار گفت : رهبر معظم انقلاب  استان ما را استان علم و عبادت نام گذاري کردند و اين شاخصه بسيار خوب و ارزشمندي است . جوکار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آيت الله  خاتمي (ره) که نقش مهمي در پيشبرد توسعه استان در زمان خودشان داشته و در زمان هشت سال دفاع مقدس پشتيبان فهیمی براي رزمندگان بودند اظهار امیدورای کرد راه آن عزیز بیش از پیش الگوی جوانان امروزی باشد.

     وي به ايام باسعادت ميلاد  دختر پيامبر اسلام حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و اين روز عزيز را به دختران و نخبگان عرصه علم فرهنگ و ادب و قرآن تبريک و تهنيت گفت .وي در ادامه به چشم انداز 20 ساله اشاره کرد و افزود:  در اين چشم انداز از لحاظ علم و فرهنگ فن آوري اقتصاد ما باید در منطقه حرف اول را داشته باشیم  . نماینده مردم یزد و صدوق خاطر نشان کرد: مربيان و مديران در جشنواره ها بايد بدنبال کشف استعدادها هنري و فرهنگي باشند چون که  پرورش  این استعداد ها  براي آينده در جهت مبارزه با جنگ نرم و جلوگیری از تخریب فرهنگی جامعه  بسيار حايز اهميت است.آموزش و پرورش مي تواند بستر و زمينه اي را ايجاد کند که اين استعدادها رشد و تعالي پيدا کنند.

     در ادامه فرماندار اردکان با برشمردن نقش دانش آموزان بعنوان سنگر بانان جبهه جنگ نرم دشمن به اهمیت برگزاری اینگونه جشنواره ها و مسابقات در افزایش توان خلاقیت دانش آموزان اشاره کرد.

     "احمد کمالی"با اشاره به نامگذاری سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت:خلق حماسه سیاسی مبتنی بر انتخابات بسیار مهمی است که در پیش داریم و همه از کوچک و بزرگ تا پیر و جوان وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند.

     رییس ستاد انتخابات اردکان با تاکید بر مهمترین وظیفه دانش آموزان که اندوختن علم و دانش است افزود:دانش آموزان حتی آنهایی که به سن قانونی برای رای دادن نرسیده اند باید با ارتقا بینش و بصیرت خود بعنوان یک مبلغ و مروج برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نقش ایفا کنند .

     گفتنی است سی و یکمین جشنواره فرهنگی هنری دانش آموزان استان یزدباحضور دانش اموزان برگزیده از مناطق 16گانه اموزش و پرورش استان طی 4روز متوالی در رشته های قران؛معارف اسلامی،نهج البلاغه،مدیحه سرایی ،سرود،تئاتر،شعر وادب،نقاشی،خطاطی و...به میزبانی اردکان برگزار شد.