فرماندار اردکان در جلسه مشترک کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی دهه فجر و ستاد انتخابات شهرستان
جلسه مشترک کمیته‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی دهه فجر و ستاد انتخابات شهرستان با حضور فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی شهرستان، جمعی از رؤسا و مسئولین روابط عمومی ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، «حسین اسماعیلی» در این جلسه که در سالن شهید حنیف فرمانداری شهرستان اردکان برگزار شد؛ ضمن تشکر از فرماندهی نیروی انتظامی اردکان بابت برقراری امنیت در سطح شهرستان گفت: آرامش و امنیت دو مقوله باارزش است که می‌تواند در هر شهری باعث به‌وجود آمدن رضایت شهروندان گردد و خوشبختانه این امر با پی‌گیری و حضور مؤثر مأمورین نظامی و انتظامی شهرستان محقق گردیده است.
 
فرماندار اردکان با اشاره به نقش تأثیرگذار روابط عمومی و رسانه در شفاف‌سازی مسائل پیش‌روی هر نهاد خاطرنشان کرد: روابط عمومی‌ها به منزله چشم ادارات و پل ارتباطی مردم و دولت هستند که در زمینه اطلاع‌رسانی دستگاه‌های متبوع خود نقش بسزایی دارند.
 
وی با حساس‌خواندن عرصه انتخابات و وظیفه سنگین روابط عمومی‌ها در اطلاع‌رسانی و جذب مشارکت حداکثری مردم در این عرصه تصریح کرد: عده‌ای اندک، مغرضانه یا از روی ناآگاهی به دنبال بهانه و اشکال‌تراشی و ایجاد فضای منفی در شهرستان هستند که به‌جاست روابط عمومی‌ها فعال‌تر و با چشمانی باز نسبت به جلب توجه مردم به فعالیت‌های صورت گرفته و نیز شفاف‌سازی امور تلاش کنند.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان ادامه داد: دولت در پی تحقق وعده‌های خود است و با توجه به وضعیت منطقه و فعالیت موفق در عرصه دیپلماتیک و موضوع هسته‌ای توانسته یکی از اصلی‌ترین شعارهای خود را محقق کند؛ اما عده‌ای در داخل و خارج از کشور، این موفقیت‌ها را لحاظ نمی‌کنند یا مسائل را به گونه‌ای دیگر جلوه می‌دهند.
 
وی با اشاره به وضعیت بد اقتصادی کشور و نابسامانی‌های ناشی از تحریم‌ها و نیز سوءمدیریت‌های چندساله که منجر به بروز تورم و مشکلات اقتصادی دیگر گردیده افزود: با درایت دولت و همراهی ملت به موفقیت‌هایی نزدیک شده‌ایم و کاهش نرخ تورم یکی از نمونه‌های عینی آن است.
 
فرماندار اردکان با اشاره به برنامه‌های مختلف شهرستان در دهه مبارک فجر بر لزوم ایفای نقش پررنگ از سوی مردم در اجرایی‌شدن برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: هدف از برگزاری سالگردهای پیروزی انقلاب اسلامی صرفاً نصب بنر و پوستر نیست؛ بلکه باید با مشارکت و حضور حداکثری مردم در مراسمات، این یادگار جای مانده از امام و شهدا را گرامی داشت و دستاوردهای عظیم انقلاب را برای نسل‌های جوان‌تر بازگو نمود.
 
اسماعیلی با عنوان این مطلب که حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات پیش رو انقلاب اسلامی ایران را بیمه خواهد کرد؛ افزود: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب در سخنان اخیر خود اشاره کردند؛ همه -حتی آنان که نظام را قبول ندارند- باید در انتخابات شرکت کنند و با حضور در پای صندوق‌های رأی جایگاه والای نظام و انقلاب و هم‌بستگی عمیق دولت و ملت و نظام را نشان دهند.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات، از مدیران دستگاه‌ها و مسئولان روابط عمومی آنان خواست بدون جانب‌داری از گروه یا شخص خاصی در جهت ترغیب مردم برای حضور پرشور در انتخابات تلاش کنند.
 
اسماعیلی با اشاره به تحرکات تبلیغاتی مغایر قانون برخی داوطلبان، تمکین به قانون را از اصول مهم در انتخابات برشمرد و افزود: نامزدها باید توجه داشته باشند که در موعد قانونی تبلیغات صرفاً به بیان برنامه‌های خود در چارچوب قانون و شرح وظایف نمایندگان بپردازند. وی ضمن تأکید بر پرهیز از تخریب دیگر نامزدها؛ به آنان توصیه کرد از دادن وعده‌هایی که در حوزه اختیارات آن‌ها نیست؛ پرهیز کنند چرا که عدم تحقق آن‌ها موجب بدبینی مردم به مسئولین و در مراتب بالاتر، نظام می‌گردد.
 
اسماعیلی با بیان این‌که کلیه فعالیت‌های نامزدها پایش می‌شود؛ خاطرنشان ساخت: با بداخلاقی‌های انتخاباتی برابر قانون رسیدگی می‌شود و هیچ‌کس حق ندارد با ایجاد جو تخریب و سیاه‌نمایی، آرامش جامعه و وحدت عمومی مردم را خدشه‌دار کند.
 
فرمانده انتظامی اردکان نیز در این جلسه با اشاره به تقارن دهه مبارک فجر و انتخابات حساس خبرگان و مجلس گفت: امیدواریم بتوانیم در برقراری نظم و امنیت که از دغدغه‌های نیروهای امنیتی و انتظامی است؛ نقش خود را به نحو احسن ایفا کنیم.
 
«سیدرضا صادقیان» با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه جشن‌های دهه فجر اظهار داشت: باید مراقبت کنیم تا در این جشن‌ها مزاحمتی برای مردم به‌وجود نیاوریم. وی با اشاره به این‌که با پی‌گیری فرمانداری شهرستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردکان در حال رای‌زنی برای نهایی‌شدن نصب دوربین‌های مداربسته در سطح شهرستان هستیم؛ اظهار کرد: نصب این دوربین‌ها در تحول جغرافیای جرم و رفع مشکلات امنیتی، انتظامی و ترافیکی نقش بسزایی خواهد داشت.
 
در ادامه، مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات، از کارشناسان روابط عمومی به عنوان وزنه اصلی ادارات و نهادها یاد کرد و افزود: امیدواریم مسئولین روابط عمومی‌های ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اردکان مثل همیشه در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش نمایند.
 
گفتنی است در پایان این جلسه هر یک از مسئولان و کارشناسان روابط عمومی حاضر در این جلسه به ارائه گزارش برنامه‌های دستگاه‌های خود در دهه مبارک فجر پرداختند.