امام جمعه اردکان؛
 
در مساله برجام خودمان را مدیون غربی ها نمی دانیم
به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اردکان؛ حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های با صلابت نماز جمعه این هفته در جمع مردم اردکان پس از توصیه به تقوا و پرهیزگاری با اشاره به اجرایی شدن برجام به چند نکته در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت:
 
اولا: به فرموده رهبر معظم انقلاب و واقعیت موجود در مساله اجرایی شدن برجام خود را مدیون غربی ها نمی دانیم و بر خلاف برخی افراد از آنها تشکر نمی کنیم. بلکه برجام نتسجه مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران و خون دل خوردن خانواده های شهدا و زحمات مسئولین است.
 
ثانیا: اعتماد به دشمن در هیچ شرایطی صحیح و عاقلانه نیست این مطلب در آیات و روایات ما نیز بر آن تاکید شده است.
ثالثا: طبق نظر قریب به اتفاق همه کارشناسان درصد بالایی از مشکلات کشور ربطی به تحریم ها ندارد بلکه آنچه می تواند حلال مشکلات اقتصادی کشور باشد، اقتصاد مقاومتی و مدیریت صحیح منابع و ظرفیت هاست.
 
مسئولان به جای بگو مگوهای سیاسی اوضاع اقتصادی را سر و سامان دهند
 
خطیب جمعه در ادامه این بخش از صحبت های خود با خطاب به مسئولین و دولتمردان از آنها خواست: زبان حال و قال مردم این است که واقعا از بگو مگو های سیاسی خسته شده اند؛ مسئولان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و به اوضاع اقتصاری مردم سر و سامان دهند.
 
اگر کسی رد صلاحیت شد ویا صلاحیت او احراز نشد به طور کلی از صلاحیت ساقط نمی شود
 
امام جمعه اردکان همچنین به موضوع ردصلاحیت ها اشاره کرد و گفت :شورای نگهبان وظیفه دارد مراقبت کند تا هر کسی وارد مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشود اما با استناد به کلام مقام معظم رهبری این نکته هم لازم است گفته شود که اگر کسی رد صلاحیت شد و یا صلااحیت او احراز نشد نباید از صلاحیت به طوز کلی ساقط شود بلکه باید توجه داشت صلاحیت های دیگری در او وجود دارد.
 
وی در ادامه با اشاره به وجود قانون در امر انتخابات گفت: کسانی که به رد صلاحیت ها اعتراض دارند لازم است اعتراضات خود را از طریق قانون پی گیری کنند.
 
دغدغه های مردم بحق است و همه مطالبات باید از طریق قانون پی گیری شود/ برای ظرفیت پیشرفت توسعه صنعت اردکان نظر کارشناسی ارائه شود
 
حجت السلام والمسلمین شاکر با لزوم جدی رعایت قانون در همه زمینه ها به رعایت آن در حل مشکلات شهر اردکان اشاره کرد و گفت: اگر مشکلاتی از نظر زیست محیطی و سلامت و فرهنگ در شهر وجود دارد باید از طریق قانون پی گیری شودر نه این که عده ای با پیامک در فضای مجازی دعوت به تجمع بدون مجوز کنند.
 
وی با اشاره به اوضاع آشفته فرهنگی شهر تصریح کرد: مردم در این زمینه دغدغه های بحقی دارند که البته باید از طریق قانون پی گیری کنند و ما هم اگر لازم باشد مردم را حمع می کنیم و نمی توانیم نسبت به دغدغه های مردم متدین شهرمان بی تفاوت باشیم.
 
خطیب جمعه با هشدار به مسئولین در این زمینه افزود: تا می خواهیم حرف بزنیم و از مشکلات مردم بگوییم می گویند سال انتخابات است! اما به مسئولین هشدار می دهیم انتخابات تمام شد دیگر نمی توانند در دهان ما را ببندند.
 
ما اعتراض هایی داریم امام مصالح کشور و نظام را در نظر می گیریم. باید ظرفیت پیشرفت صنایع در اردکان توسط کارشناسان و اهل فن مشخص شود. بله ما الان کوتاه می آییم تا بعد از انتخابات ولی بعد از انتخابات نمی توانیم حرف هایمان را نزنیم. وی در پایان خطبه دوم با اشاره به درخواست مکرر مردم برای نزول رحمت الهی دعا کرد.
 
مباحث اخلاقی در مورد مذمت بخل و پیروی از هوای نفس و آسیب های عجب و غرور از مطالب مطرح شده توسط ایشان در خطبه اول بود.