در دیدار مدیرکل راه‌آهن استان با فرماندار اردکان مطرح شد:
در دیدار داودی مدیرکل راه‌آهن استان یزد با فرماندار اردکان، مسائل و مشکلات ایستگاه راه‌آهن اردکان بررسی و برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، هادی مقیمی در این دیدار بر لزوم تکمیل ایستگاه راه‌آهن اردکان به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های مهم مواصلاتی استان و کشور و نیز لزوم ایجاد خط آهن شهری برای تردد امن و سریع مردم تأکید کرد.
 
وی همچنین از اردکان به عنوان یک شهرستان صنعتی یاد کرد و گفت: این شهرستان به‌دلیل قرارگیری در مرکز جغرافیایی کشور در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب قرار دارد و با توجه به استقرار صنایع و معادن مهم به‌ویژه سنگ‌آهن و فولاد، نیاز به توسعه خطوط ریلی ترانزیت کالا در کنار گسترش حمل‌ونقل ریلی مسافربری بیش از پیش احساس می‌شود.
 
مدیرکل راه‌آهن استان یزد نیز با اشاره به وسعت شهرستان٬ توسعه صنایع و رشد جمعیت، گفت: با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه و تکمیل حمل‌ونقل ریلی، احداث خط‌آهن شهری عقدا - اردکان - یزد - مهریز در دستور کار قرار گرفته است.
 
سیدمصطفی داودی افزود: سهم استان یزد از خطوط ریلی ۸۰۰ کیلومتر و معادل هفت درصد از راه‌آهن کل کشور است که از این میزان ۳۰۰ کیلومتر آن در محدوده جغرافیایی شهرستان اردکان واقع شده است.
 
وی همچنین از دوبانده‌شدن راه‌آهن اردکان - اصفهان و اردکان - چادرملو به‌عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار حمل‌ونقل ریلی استان خبر داد.