جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای اسلامی و دهیاری روستای ترک‌آباد با فرماندار اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، در این نشست که صبح روز دوشنبه ۳ آذرماه در محل سالن شهید عباسی این فرمانداری و با حضور فرماندار اردکان، بخشدار مرکزی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای ترک‌اباد برگزار شد؛ مشکلات این روستا نظیر مباحث آب‌رسانی، آلایندگی، مشکلات حمل و نقل، دغدغه‌های فرهنگی ـ اجتماعی و... مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
فرماندار اردکان در این جلسه با تأکید بر لزوم پی‌گیری مشکلات روستاییان از طریق شوراها، دهیاری‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط در شهرستان، گفت: امروزه ضرورت بررسی معضلات روستاها و یافتن راه‌حل‌هايی برای رفع آن‌ها به‌صورت علمی و کارشناسی، برای تمامی مسئولین در همه‌ی رده‌ها به خوبی مشخص شده است و انتظار می‌رود رویه‌ی تصمیم‌گیری‌ها در این مناطق، با کارشناسی دقیق صورت گیرد.
 
حسین اسماعیلی با اشاره به اختصاص اعتبارات عمرانی مناسب برای روستاهای شهرستان، مشکل آب را از اصلی‌ترین مشکلات روستاها برشمرد و خاطرنشان کرد: به‌دلیل اهمیت موضوع آب و آب‌رسانی، درصد چشم‌گیری از اعتبارات شهرستان به این موضوع اختصاص یافته است و اثرات سرمایه‌گذاری در این بخش، در درازمدت مشخص خواهد شد.
 
فرماندار اردکان افزود: در صورت توجه به زیرساخت‌ها و مسائل مناطق روستایی، نه‌تنها مهاجرت جمعیت روستایی به شهر متوقف خواهد شد؛ بلکه مهاجرت معکوس به روستاها نیز دور از انتظار نیست.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان با یادآوری ضرورت همکاری و تعامل بیشتر شوراها و دهیاران با بخشداران، تأکید کرد: این دستگاه‌ها باید با ایجاد سرمایه‌های پایدار، برای توانمندسازی روستاها برنامه‌ریزی نمایند. وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های توزیع اعتبارات در شهرستان، میزان توجه روستاها به امور زیربنایی و نیز فعالیت‌های خدماتی برای مردم است.
 
این نشست با بیان مطالبی از سوی بخشدار مرکزی اردکان، دهیار ترک‌آباد و اعضای شورای ترک‌آباد پایان یافت.