جلسه شورای ترافیک شهرستان اردکان برگزار شد

چهارمین جلسه شورای ترافیک شهرستان اردکان به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور اعضای شورای ترافیک شهرستان و دبیر شورای ترافیک استان به‌منظور بررسی طرح‌های ترافیکی نقاط شهری و روستایی شهرستان و بررسی نامه‌ها و درخواست‌های مردمی رسیده به این شورا برگزار شد.

سرپرست فرمانداری اردکان: 
 با موتورسیکلت، نوجوانان‌ خود را به کام مرگ فرو نبریم
سرپرست فرمانداری اردکان و رییس شورای ترافیک با بیان اینکه با موتورسیکلت، نوجوانان‌ خود را به کام مرگ فرو نبریم  گفت: از ابتدای سال تاکنون شاهد مرگ سه نوجوان موتورسوار بر اثر سرعت غیرمجاز بوده ایم که سال گذشته در این بازه زمانی                                                                                   فقط یک مورد فوتی  رخ داده است .
حسین سبزواری در نشست شورای ترافیک شهرستان اردکان افزود:  در وهله اول باید آموزش ها در زمینه  رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی افزایش یافته و شهروندان در این زمینه آگاهی لازم را کسب کنند .
وی اضافه کرد: شهروندان  بدانند که قانون گریزی در  این زمینه می‌تواند سلامتی و جان انسان ها را به خطر بیندازد.
رییس شورای ترافیک شهرستان با بیان اینکه بررسی آمار فوت ناشی از تصادفات این چند ماه حاکی از چهار موضوع است تصریح کرد:  بیشترین تصادفات متعلق به راکبین موتور سیکلت بوده که متاسفانه  اکثرا نوجوان و فاقد گواهینامه بوده و علت اصلی فوت ، سرعت زیاد می باشد.
سبزواری از مراجع قضایی خواست در تصادفاتی که منجر به فوت نوجوانان می شود  نسبت به رسیدگی قضایی درخصوص افرادی که وسیله نقلیه را در اختیار نوجوان فاقد گواهینامه قرارداده اند به عمل آورند .

رییس شورای ترافیک در ادامه با بیان اینکه اصل و مبنای شورای هماهنگی ترافیک، فرهنگ سازی و آموزش است، باید به این ۲ مقوله توجه ویژه‌ای شود و برگزاری مستمر جلسات شورای ترافیک نقش به سزایی در برطرف کردن مشکلات ترافیکی و بهبود عبور و مرور  دارد .
 وی یادآور شد: همچنین رسانه‌ها نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی برعهده دارند که اگر آگاهی کامل و دقیق باشد در حل مشکلات شهرستان مردم و مسوولان را یاری می‌کنند.

سبزواری  افزود: تشکیل منظم جلسات زمینه همدلی و هماهنگی در تصمیمات و هم افزایی در اجرا را به دنبال خواهد داشت.

چهارمین نشست شورای ترافیک شهرستان اردکان به ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور اعضای شورای ترافیک شهرستان و دبیر شورای ترافیک استان به‌منظور بررسی طرح‌های ترافیکی نقاط شهری و روستایی شهرستان و بررسی نامه‌ها و درخواست‌های مردمی رسیده به این شورا برگزار شد.