باحضورامام جمعه و رییس ستاد انتخابات شهرستان

     به گزارش روابط عمومی فرمانداری صبح امروز جلسه توجیهی کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای اردکان با حضور امام جمعه و فرماندارودادستان شهرستان اردکان در محل سالن شهید حنیف برگزار شد.

     فرماندار اردکان هدف از برگزاری این جلسه را ارائه آیین نامه ها و شیوه نامه های مرتبط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر به کاندیداها و هواداران آنها اعلام کرد و گفت:لازم است هریک از نامزدها نیز در زمان تبلیغات قبل از انجام هرگونه فعالیتی با اعضای ستاد خود جلسه ای برگزار نموده وافراد توجیه نمایند تا شاهد تخلفات در این زمینه نباشیم .

     "احمد کمالی"افزود با آغاز رسمی تبلیغات انتخابات شوراها یعنی 8روز قبل از روز انتخابات هر نامزد می توانددر قالب یک ستاد انتخاباتی به تبلیغ بپردازد،اقلام تبلیغاتی نباید از اندازه 70*100بیشتر باشد و استفاده از اماکن خصوصی مثل مغازه ها نیز با اجازه صاحبان ملک  برای تبلیغات البته بدون ذکر نام ستاد بلامانع می باشد .

     وی مواردی از قبیل پاره کردن عکس کاندیدای رقیب،چسباندن عکس در محل های ممنوعه،تخریب دیگر کاندیداها ،شروع تبلیغات قبل از آغاز رسمی و بعد از پایان زمان تبلیغات و...را از موارد تخلف در امر تبلیغات عنوان کرد وافزود:رعایت انصاف در صحبتها و حفظ کرامت انسانها و خلاصه رعایت اخلاق مهمترین موضوعاتی است که در امر تبلیغات باید مدنظر قرار گرفته شود.

     در ادامه "فرهمند زاده"دادستان اردکان با قرائت مفادی از قانون انتخابات به ذکر جرائم انتخاباتی و مجازات آن در قانون پرداخت و کلیه نامزدها را به رعایت قانون در این راستا توصیه کرد.

     در خاتمه امام جمعه اردکان با ذکر حدیثی از حضرت علی(ع)اظهار داشت :پست و مقام های دنیایی ارزش آن را ندارد که بخاطر آن اخلاق و ارزشهای انسانی را نادیده گرفت و افزود:آنچه در این انتخابات از همه مهمتر است حضور حداکثری مردم و رقم خوردن حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله)است و شما نامزدها نیز که برای ایجاد این شور و حماسه قدم به میدان گذاشته اید باید این موضوع را مورد نظر قرار دهید .

    حجت الاسلام حسینی افزود:فعالیت نامزدهای شورا در زمان تبلیغات برای ایجاد شور و نشاط سیاسی فوق العاده حائز اهمیت می باشدو آنچه در این میان مهمتر است اخلاق و پایبندی به قوانین است تا شرایط بصورت عادلانه برای همه رقم بخورد.

    گفتنی است در این جلسه منشور اخلاقی و حقوقی انتخابات شوراهای اسلامی و شیوه نامه تبلیغات انتخاباتی در اختیار هریک از کاندیداهای حاضر در جلسه قرار گرفت.