فرماندار اردکان در جلسه شورای توسعه فرهنگی
دومین جلسه شورای توسعه فرهنگی شهرستان اردکان تشکیل شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، دومین جلسه شورای توسعه فرهنگی شهرستان با حضور فرماندار و اعضای این شورا در دفتر فرماندار شهرستان اردکان برگزار شد.
 
«حسین اسماعیلی» فرماندار شهرستان اردکان در ابتدای این جلسه با اشاره به روی‌کرد توسعه‌ای دولت تدبیر و امید افزود: خوشبختانه این روی‌کرد در همه زمینه‌ها به‌ویژه حوزه‌ی فرهنگ مشهود است.
 
فرماندار اردکان اهمیت توسعه فرهنگی را در توسعه همه‌جانبه و پایدار غیرقابل‌انکار خواند و یادآور شد: توسعه فرهنگ، جز با توجه به اخلاق اسلامی، نزدیک‌شدن به بنیان‌های اصیل اسلام و تبیین اولویت‌های فرهنگ اسلامی ـ ایرانی امکان‌پذیر نخواهد بود. 
 
وی با اشاره به برهه حساس کنونی که کشورهای منطقه با مشکلات عدیده‌ای از جمله درگیری‌های داخلی و منطقه‌ای به‌سر می‌برند و نقش پررنگ رهبری در معادلات منطقه‌ای و جهانی اظهار داشت: کشور عزیزمان با درایت و تدبیر مقام معظم رهبری نه‌تنها فرهنگ جامع اسلامی را عرضه کرده؛ بلکه به عنوان الگوی مناسبی می تواند ثبات و امنیت ناشی از این فرهنگ را به جهانیان نشان دهد.
 
فرماندار اردکان کمبود اعتبارات فرهنگی را عاملی بر کندی اجرایی‌شدن اقدامات در این حوزه عنوان کرد و افزود: با توجه به کمبود اعتبارات در حوزه فرهنگی بسیاری از ایده‌ها و برنامه‌های موجود اجرایی نمی‌شود که امیدواریم با برنامه‌ریزی و تخصیص درصد بیش‌تری از بودجه گامی مؤثر در حوزه فرهنگ برداریم.
 
گفتنی است در این جلسه در خصوص لزوم استمرار جلسات این شورا با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی شهرستان، آشکارسازی و نمایاندن چهره‌های تأثیرگذار فرهنگی، تدوین برنامه‌های فرهنگی در راستای عملیاتی‌کردن استراتژی‌های فرهنگی از سوی تمام سازمان‌ها و لزوم ارائه طرح منظم و مشخص جهت حل معضلات فرهنگی شهرستان اردکان بحث و تبادل نظر شد و هر یک از حاضرین به ارائه ظرفیت‌ها، مسائل و راهکارهای موجود در حوزه فرهنگ پرداختند.