به گزارش اتاق خبر اردکان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه اردکان نماز جمعه این هفته شهر اردکان با حضور با شکوه اقشار مختلف مردم ولایت مدار اردکان به امامت امام جمعه این شهر حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل شاکر در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار گردید.
 
تقدیر از مردم اردکان به خاطر حضور حماسی در راهپیمای ۲۲ بهمن/پیام حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ایستادگی در راه آرمان های انقلاب و وحدت در مقابل دشمنان است
 
حجت الاسلام و المسلمین شاکر در خطبه دوم نماز پس از توصیه به تقوا و پرهیزگاری با تشکر از حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیام مهم راهپیمایی دیروز را استقامت و ایستادگی ملت به پای انقلاب دانست وی در همین زمینه افزود: بزرگترین پشتوانه نظام بدون تردید حضور به موقع مردم در صحنه است. و ان شا الله در هفتم اسفند ماه مردم ما در صحنه حاضر می شوند و با شرکت در انتخابات مجلس و خبرگان حماسه ای دیگر را به رخ دشمنان می کشند.
وی افزود: پیام حضور مردم در صحنه و راهپیمایی ۲۲ بهمن اعلام استقامت و ایستادگی بر سر آرمان های انقلاب و اصل نظام است. زیرا با وجود اعتراض به برخی کمبودها و ناحقی ها می دانند که اصل نظام بر حق است.
 
پیام دوم، پیام وحدت ملت در برابر دشمنان است. مردم از هرگروه و جناحی در راهپیمایی شرکت کردند و این معنایش این است وقتی پای نظام به وسط کشیده شود و وقتی صحبت ایستادگی در برابر دشمنان باشد همه مردم با هر سلیقه به صحنه می آیند و از نظام وانقلاب دفاع می کنند.
 
حضرت زینب سلام الله علیها در عین حضوردر عرصه های مختلف اجتماعی عفیف و با حجاب کامل بود
 
خطیب حمعه در ادامه با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار با بیا ن مناقبی از آن حضرت اظهار داشت: حضرت زینب در تمامی عرصه های مختلف اجتماعی و حماسی حضور داشت اما با عفاف و حجاب کامل؛ و این درسی است برای تمام بانوان جامعه ما که در عین اینکه در اجتماع حضور فعال دارند عفیف و با حجاب کامل باشند.
وی در ادامه روز پرستار را به پرستاران گرامی تبریک گفت و بیان داشت: اگر در جایی کوتاهی هایی توسط برخی پرستاران صورت می گیرد بی انصافی است اگر به پای همه این قشر زحمت کش گذاشته شود.
امام جمعه اردکان خطاب به پرستاران نیز گفت: کار شما حساس است و اگر مشکلاتی دارید که برخی از آنها به حق هم هست نباید آنها را در کار خود دخیل کنید مریضی که درد دارد، نمی تواند درد شما درک کند.
 
تجلیل از شهدای مدافع حرم
 
وی در ادامه به اتفاقات خارج از کشور اشاره کرد و به آزاد شدن دو شهر مهم النبل و الزهرا پس از حدود ۴۰ ماه اشاره کرد و گفت: پیام این آزادی این است که کشورهای منطقه و بویژه استکبار و تروریست ها با این همه فشار و ظلم و جنایت نتوانستند حکومت اسد را از میان بردارند و قطعا نمی توانند به ایران ضربه بزنند. وی همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در تجلیل از شهدای مدافع حرم یاد و نام آنها را گرامی داشت و ارزش بسیار مهم کارشان را ستود.
 
ما توصیه به نماز استسقاء شده ایم چه باران بیاید و چه نیاید
 
حجت الاسلام و المسلمین شاکر در ادامه با یادآوری اقامه نماز استسقا با اشاره به صحبت برخی از افراد مبنی بر اینکه نماز باران باید با آداب کامل خوانده شود گفت: اصل این نماز مستحب است و آداب مستحبی هم دارد حال اگر برخی از آداب آن را نمی توانیم بجا بیاوریمو یا بجا آوردن آن زحمت زیاد دارد، آیا باید از اصل نماز استسقاء دست بکشیم این حرف درست مثل این است که کسی بگوید چون از آداب زیارت امام حسین علیه السلام غسل کردن با آب فرات است پس دیگر زیارت نرویم.
بیان روایاتی در مورد اهمیت دعا کردن به درگاه خدا از مباحث مطرح شده در خطبه اول نماز بود.