فرماندار اردکان
فرماندار اردکان، ضمن بازدید از ایستگاه تحقیقات پسته شهرستان اردکان، با رئیس و کارکنان این مجموعه دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان اردکان، حسین اسماعیلی در بازدید از ایستگاه تحقیقات پسته شهرستان اردکان، با بیان این‌که انجام پژوهش‌های کاربردی و تلفیق آن با ترویج کشاورزی می‌تواند در ارائه نتایج تحقیقاتی به کشاورزان و بهره‌برداران مؤثر باشد؛ گفت: خوش‌بختانه علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای در یک‌سال گذشته؛ اقدامات خوبی در این ایستگاه از جمله راه‌اندازی آزمایشگاه، احداث گلخانه تحقیقاتی و جمع‌آوری ارقام بومی پسته شهرستان انجام گرفته است.
 
وی با اشاره به تصویب و ابلاغ پست‌های سازمانی این ایستگاه که عمدتاً از اعضای هیئت علمی تشکیل شده؛ ابراز امیدواری نمود جذب این نیروها پویایی و شادابی بیش‌تری به بخش تحقیقات پسته در استان یزد بدهد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان اردکان همچنین خواستار تعامل و همکاری بیش‌تر مؤسسه تحقیقات پسته کشور و مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد با این مجموعه شد.
 
حسین اسماعیلی در ادامه به بازدید از گلخانه، آزمایشگاه و بخش‌های مختلف این ایستگاه پرداخت و در خصوص حل برخی از مشکلات و اجرای برخی پروژه‌های تحقیقاتی قول مساعد داد.
 
ایستگاه تحقیقات پسته شهرستان اردکان تنها ایستگاه تحقیقات پسته استان و هفتمین ایستگاه در کشور است که متولی امور پژوهشی و تحقیقاتی پسته استان یزد می‌باشد.
 
گفتنی است این ایستگاه در حال حاضر دارای باغ تحقیقاتی، دو باب گلخانه، آزمایشگاه تخصصی، استخر و چاه آب و مجموعه‌ی اداری است.