به مناسبت هفته بهداشت روان و هفته سلامت بانوان ایرانی (سبا)، گردهمایی رابطین بهداشت ادارات شهرستان اردکان در سالن اجتماعات فرمانداری اردکان برگزار شد.
 
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اردکان، در ابتدای این گردهمایی، اعلائی سرپرست مرکز بهداشت و درمان، ضمن تقدیر و تشكر از حضور رابطین بهداشت ادارات، خواستار همكاری بیش‌تر با شبكه بهداشت و برگزاری كلاس‌های آموزشی در زمینه‌های بهداشت شد. وی امنیت و سلامتی را دو اصل مهم در هر جامعه دانست و افزود: سلامت مردم در گرو توان‌مندی و شناخت آن‌ها در خودمراقبتی است. 
 
قطب‌زاده روان‌شناس مركز بهداشت شهرستان اردکان هم با اشاره به برنامه‌های بیماریابی و غربال‌گری شهرستان، سبک زندگی را مهم‌ترین علت در بروز اختلالات اضطرابی و خلقی برشمرد و تأکید کرد: تشخیص به‌موقع بیماری باعث كنترل اختلالات جانبی و كم‌شدن عوارض بیماری در فرد می‌شود. 
 
در ادامه این گردهمایی، انتظاری، کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردکان با اشاره به ابعاد مختلف شیوه‌ی زندگی سالم و اهمیت اصلاح عادات نادرست غذایی در بانوان، خواستار توجه جدی بانوان شهرستان اردکان به این مسئله شد.
 
پرسش و پاسخ پیرامون مسائل تغذیه‌ای بانوان و نیز توزیع بروشور با عنوان «سلامت زنان، سلامت نسل‌ها»، از دیگر برنامه‌های این گردهمایی بود.