اخبار ارسالی از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

درهفته معلم : گردهمایی اساتید و معلم قرآنی اردکان برگزار می شود
در مراسمی که در محل مجتمع فرهنگی تبلیغی اردکان برگزار خواهد شد از اساتید و معلم قرآنی این شهرستان تجلیل به عمل خواهد آمد.
قرار است به مناسبت هفته گرامی داشت مقام معلم از سوي كانون قرآن اداره تبليغات اسلامي اردكان  گردهمایی اساتید و معلمین قرآنی شهرستان اردکان ، عصر روز 15 اردیبهشت ماه در محل مجتمع فرهنگی تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شود.
مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن اعلام این خبر افزود : از کلیه اساتید و مربیان قرآنی جلسات و کلاسهای قرآنی سطح شهرستان جهت شرکت در این مراسم دعوت شده است .
تجلیل از معلمین نمونه قرآنی ، ارائه راهکارهای بهینه برای تشکیل جلسات و کلاسهای قرآنی از جمله برنامه های این  همایش خواهد بود.
==============================


برنامه هاي اعتكاف ماه رجب در اردكان اعلام شد

از سوي ستاد اعتكاف اردكان برنامه هاي اعتكاف در ماه رجب اعلام شد.
به دنبال تشكيل ستاد اعتكاف اردكان و نشست هاي اين ستاد برنامه هاي اعتكاف در ماه رجب المرجب اعلام شد.
برگزاري مراسم اعتكاف در مساجد كوشكنو – جامع – حاج محمد حسين اردكان ، و مساجد جامع كليه روستاهاي تابعه از مصوبات جلسات ستاد اعتكاف اردكان بوده است.
انتشار نشريه شمیم اعتكاف ، برگزاري نشست هاي مبلغين و مبلغات اعتكاف به منظور آمادگي براي پاسخدهي به معتكفين ، برگزاري مسابقه نسيم اعتكاف ، برپايي مجالس درس اخلاق با حضور اساتيد ، برپايي مجالس ادعيه از جمله برنامه هايي است كه در جمع معتكفين امسال برگزار خواهد شد.
قابل ذکر است جلسه ستاد اعتکاف عصر روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
==============================
===

گردهمایی مادران قرآن آموزان موسسات قرآنی اردکان

مادران قرآن آموزان کلاسهای قرآنی موسسات قرآنی اردکان در گردهمایی والدین قرآن آموزان شرکت نمودند.
از سوی کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان و به منظور تببین فعالیتهای قرآنی موسسات قرآنی جمعی از والدین قرآن آموزان  کلاسهای قرآنی موسسات قرآنی شهرستان اردکان  در محل موسسه قرآنی نور الزهرا(س) گرد هم آمدند  .
در این گردهمایی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی اردکان ضمن معرفی فعالیتهای آموزشی و ترویجی موسسات قرآنی ،  عمده ترین اهداف این موسسات را نشر و ترویج فرهنگ ناب قرآن کریم در بین خانواده ها بیان نمود.
در کنار این گردهمایی ، مراسم جشن میلاد حضرت زهرا(س) با مولودی خوانی و برگزاری مسابقه کوثر قرآن برپا شد.
در این مراسم از مادران نمونه قرآنی موسسات تقدیر به عمل آمد.
قابل ذکر است این مراسم عصر روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
==============================
===
حضور مشاور قرآنی خانواده در موسسه قرآنی نورالزهرا(س) اردکان
به منظور مشاوره و راهنمایی خانواده ها  در زمینه امور مذهبی و قرآنی ،  مشاور قرآنی خانواده در محل موسسه قرآنی نورالزهرا(س) حضور یافت.
از سوی موسسه قرآنی نورالزهرا(س) ،  و به منظور بهره مندی از  توان متخصصین قرآنی در تربیت خانواده های شهرستان ، مشاور خانواده  هر هفته  در محل این موسسه حضور می یابد   و به مراجعین که اعم از خانواده های قرآن آموزان ومربیان قرآنی این موسسه  می باشند   توصیه های فرهنگی و قرآنی در خصوص داشتن خانواده ای قرآنی ارائه می کند.
دراین طرح که با استقبال خوب قرآن دوستان روبرو شده است  ، مشکلات خانواده ها در زمینه  انس با قرآن اعضای خانواده ، تقید اعضای خانواده به نماز ، حجاب و رفع معضل بد حجابی  دختران جوان ، تربیت قرآنی و راهکار تقویت آن و ... مورد بررسی قرار می گیرد.
قابل ذکر است این طرح از روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه آغاز و قرار است به صورت هفتگی ادامه داشته باشد.

==============================
===
سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمع والدین دانش آموزان آموزشگاه 15 خرداد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در جمله والدین دانش آموزان بر نقش تربیت خانواده و تاثیر گذاری آن بر جامعه تاکید کرد.
گردهمایی والدین دانش آموزان آموزشگاه 15 خرداد ترک آباد اردکان ، با عنوان تربیت دینی در خانواده با حضور  رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.
در این مراسم، حجت الاسلام حاجی اسماعیلی بر مطالعه هر چه بیشتر متون دینی و قرآنی از سوی والدین تاکید کرد افزود ، شهم خانواده در تربیت فرزند از سایر نهادهای اجتماعی بیتشر است ، لذا بر تمامی والدین لازم است که سطح علمی و اعتقادی خود را ارتقاء بخشند تا بتوانند نسلی معتقد و متعهد را تربیت نمایند.
در این مراسم به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) ، مولودی خوانی شد و مسابقه فرهنگی نیز برگزار و به برگزیدگان جوایزی اعطا شد.
قابل ذکر است این مراسم صبح روز چهار شنبه 12 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
==============================
===

صبحگاه مشترک فرهنگیان اردکان با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان در صبحگاه مشترک فرهنگیان و دانش آموزان اردکان در محل هنرستان شهید مطهری این شهرستان شرکت نمود.
به مناسبت گرامی داشت هفته معلم صبحگاه مشترک فرهنگیان و دانش آموزان با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای شهرستان و با سخنرانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردکان برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام حاجی اسماعیلی ضمن گرامی داشت  هفته زن و سالروز ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و گرامی داشت هفته معلم  ، با اشاره به آیه قرآن کریم " و علم الآدم الاسماء ..." تاکید کرد: تمام علوم بشریت از علم الهی سرچشمه گرفته است  .
ایشان در ادامه سخنانش ، بر لزوم تهذیت و اخلاص در بین معلمین تاکید کرد.
قابل ذکر است این مراسم صبح روز چهارشنبه 11 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.
==============================
===
3 نفر از مداحان اردکان به دیدار رهبری رفتند
سه نفر از مداحان اردکانی جهت دیدار با رهبری به مناسبت سالروز تولد فاطمه زهراء(س) در قالب کاروان مداحان استان یزد به تهران اعزام شدند.
به مناسبت سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهراء(س) سه نفر از مداحان اردکان جهت دیدار با  مقام معظم رهبری که هر سال در چنین روزی با مداحان سراسر کشور برگزار می شود،به همراه کاروان مداحان استان یزد به تهران اعزام گردیدند .گفتنی است ، اعزام مداحان اردکان ، شامگاه روز سه شنبه 10 اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد.